- Kojeg opskrbljivača plinom odabrati?
- Razvoj zelene infrastrukture i kružnog gospodarenja prostorom i zgradama
- I grad Cres se bavi stambenom politikom
- Održavanje instalacija u zgradi - od struje i cijevi do optike
- Ukida se porez na prvu nekretninu, energetska obnova i dizalo "ulaze" u vrijednost stanova
- Čije su vlasništvo instalacije pružatelja telekomunikacijskih usluga u zgradi?
- Većina gradova i građana podržava stambene zadruge
- DUBROVNIK razvio vlastiti model rješavanja stambenog pitanja
- Općina Cestica - dodatni poziv za prikupljanje zahtjeva za POS stanove
- POTICAJNA STANOGRADNJA - Od Pule do Iloka, od Čakovca do Dubrovnika - izgrađene stotine stanova za mlade obitelji
Često nam se događa da nam u zgrade dolaze instalateri tvrtki koje se bave pružanjem telekomunikacijskih usluga i preuređuju postojeću telefonsku i televizijsku instalaciju ili ugrađuju posve novu, a da mi suvlasnici nemamo pojma po kojem naslovu oni to čine, tj. tko ih je pozvao, odnosno tko im je to odobrio.
Istini za volju, većinu suvlasnika to i ne zanima jer im je u tom trenutku jedino važno da radnici ne stvaraju buku i prašinu i da dobiju bolju ili posve novu uslugu tako da u konačnici građanima nisu jasni odnosi između njihove zajednice suvlasnika i telekomunikacijskih tvrtki.
Tako je jedan posve neinformirani sudionik e-savjetovanja o nacrtu Zakona o upravljanju i održavanju zgrada u ožujku 2024. godine poslao slijedeći prijedlog:
"Dodatno treba izdvojiti sve instalacije koje su dogradnja od strane pojedinih isporučitelja usluga tj. koje nisu bile dio zgrade kada je izgrađena, jer te instalacije nisu za održavanje iz pričuve."
U inozemstvu je politika telekomunikacijskih tvrtki da besplatnom opremom, instalacijom i održavanjem sustava mame buduće korisnike da prihvate njihove usluge samo da im plaćaju pretplatu i obim iskorištene usluge. Međutim, prije nego "uđu" u zgradu operateri preko upravitelja kontaktiraju zajednicu suvlasnika kako bi uopće dobili dozvolu za izvođenje radova, a zatim s njom potpisuju ugovor u kojemu je jasno definirano tko će biti vlasnik nove instalacije (od glavne razvodne ploče do svih posebnih dijelova) i tko ju je dužan održavati.
Ugovor i suvlasnici
Pitanje vlasništva nad instalacijama koje su u našim zgradama dograđene, preuređene ili posve iznova izgrađene od strane pojedinih isporučitelja usluga i obvezu njihovog održavanja treba promatrati u svijetlu odredbi iz članka 156. ZOViDSP (Dogradnja, nadogradnja, preuređenje i ulaganje):
„(1) Dogradnjom, nadogradnjom ili preuređenjem (adaptacijom) zgrada, odnosno prostorija u suvlasničkim, zajedničkim ili tuđim zgradama, kao ni njihovom prigradnjom, ugradnjom, ili ulaganjem u njih, ne može se steći vlasništvo, ako nije što drugo odredio vlasnik dograđene, nadograđene, odnosno prigrađene nekretnine.
(2) Pripada li pravo na naknadu onomu tko je dogradio, nadogradio ili preuredio zgradu, odnosno prostoriju iz stavka 1. ovoga članka, ili je ulagao u takvu zgradu ili prostoriju, određuju pravila obveznoga prava.“
Nije puno rečeno, ali se ipak može jasno prosuditi da je i kod nas pametno zaključiti odgovarajući ugovor o radovima (o investicijama trećih na našem vlasništvu) u kojemu su uređena i buduća vlasnička prava i obveze nad takvim instalacijama. Sklapaju li se zaista takvi ugovori i tko ih potpisuje, vjerujem da malo tko od suvlasnika zna. To bi trebalo pitati upravitelja ili tzv. predstavnika suvlasnika.
Ako je ugovor sklopljen bez valjane odluke suvlasnika, odgovornost za eventualnu štetu zajednici pada na ovu dvojicu. A ugovora uopće nema, pružatelj usluge ne može polagati vlasnička prava nad izvedenim instalacijama jer one automatski pripadaju zajednici suvlasnika.
Isto pitanje dodatno uređuju još Zakon o elektroničkim komunikacijama i Pravilnik o načinu i uvjetima pristupa i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar stambenih i poslovnih zgrada. Navesti ću samo ono bitno.
Zakon o elektroničkim komunikacijama određuje da vlasnici zgrada moraju omogućiti pristup svim operatorima u svrhu postavljanja, održavanja i razvoja elektroničkih komunikacijskih mreža. Naime, kada bi elektronska komunikacijska mreža bila u vlasništvu samo jednog operatora, ostali ne bi imali ravnopravnost pristupa.
Članak 57.
(1) Svi operatori javnih komunikacijskih mreža imaju pravo, bez utjecaja na temeljne zahtjeve za zgradu u skladu sa zakonom kojim se uređuje gradnja, na temelju sporazuma o pristupu s vlasnicima ili nositeljima prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade, o vlastitom trošku postaviti svoju mrežu do pristupne točke te pristupiti bilo kojoj postojećoj fizičkoj infrastrukturi unutar zgrade radi postavljanja elektroničke komunikacijske mreže velike brzine, ako je udvostručavanje fizičke infrastrukture unutar zgrade tehnički neizvedivo ili gospodarski neučinkovito.
(2) Vlasnici ili drugi nositelji prava korištenja pristupne točke i postojeće fizičke infrastrukture unutar zgrade moraju, uz pravične i nediskriminirajuće uvjete, uključujući i cijenu, udovoljiti svakom razumnom zahtjevu za pristup koji su podnijeli operatori javnih komunikacijskih mreža.
............
(6) Ako ne postoji fizička infrastruktura unutar zgrade prilagođena mreži vrlo velikog kapaciteta, svaki operator javne komunikacijske mreže ima pravo, o vlastitom trošku, završiti svoju mrežu u prostorijama krajnjeg korisnika, uz njegovu suglasnost te uz uvjet da se pri tome na najmanju moguću mjeru svede utjecaj na privatnu imovinu trećih osoba. Ako operator javne komunikacijske mreže u tom slučaju ima potrebu po zajedničkim dijelovima zgrade postaviti fizičku infrastrukturu i mrežu samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika, obvezan je o tome dostaviti predstavniku suvlasnika pisanu obavijest te ponudu za sklapanje sporazuma o izgradnji fizičke infrastrukture i pristupne točke za potrebe cijele zgrade.
(7) U slučaju neprihvaćanja ponude za sklapanje sporazuma iz stavka 6. ovoga članka, suvlasnici mogu zabraniti postavljanje fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika isključivo ako:
- postoji odgovarajuća zajednička fizička infrastruktura unutar zgrade ili
- suvlasnici, u roku od 60 dana od dana kada je predstavnik suvlasnika zaprimio pisanu obavijest o namjeri postavljanja takve fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika, o vlastitom trošku postave odgovarajuću zajedničku fizičku infrastrukturu za potrebe cijele zgrade.
Članak 167.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 do 500.000,00 kuna (6.630,00 do 66.360,00 eura) kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja:
.........
28. u svojstvu operatora javne komunikacijske mreže postavlja fizičku infrastrukturu unutar zgrade ili mrežu bez suglasnosti krajnjeg korisnika, ili postavlja fizičku infrastrukturu ili mrežu po zajedničkim dijelovima zgrade bez pisane obavijesti predstavniku suvlasnika ili bez ponude za sklapanja sporazuma o izgradnji fizičke infrastrukture i pristupne točke (članak 57. stavak 6.)
29. u svojstvu suvlasnika zabrani postavljanje fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika ako ne postoji odgovarajuća zajednička fizička infrastruktura unutar zgrade, ili ako suvlasnici u propisanom roku nisu o vlastitom trošku postavili odgovarajuću zajedničku fizičku infrastrukturu za potrebe cijele zgrade (članak 57. stavak 7.)
Članak 171.
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 6.630,00 do 66.360,00 eura kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja:
........
26. u svojstvu vlasnika ili drugog nositelja prava korištenja pristupne točke ili postojeće fizičke infrastrukture unutar zgrade ne udovolji razumnom zahtjevu za pristup operatora javnih komunikacijskih mreža (članak 57. stavak 2.)
.........
28. u svojstvu operatora javne komunikacijske mreže postavlja fizičku infrastrukturu unutar zgrade ili mrežu bez suglasnosti krajnjeg korisnika, ili postavlja fizičku infrastrukturu ili mrežu po zajedničkim dijelovima zgrade bez pisane obavijesti predstavniku suvlasnika ili bez ponude za sklapanja sporazuma o izgradnji fizičke infrastrukture i pristupne točke (članak 57. stavak 6.)
29. u svojstvu suvlasnika zabrani postavljanje fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika ako ne postoji odgovarajuća zajednička fizička infrastruktura unutar zgrade, ili ako suvlasnici u propisanom roku nisu o vlastitom trošku postavili odgovarajuću zajedničku fizičku infrastrukturu za potrebe cijele zgrade (članak 57. stavak 7.)
Pravilnik o načinu i uvjetima pristupa i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar stambenih i poslovnih zgrada
To je svježi propis, naime stupio je na snagu 29. prosinca 2023., a donesen je na osnovu odgovarajuće europske direktive i konačno nas je po pitanju telekomunikacijskih instalacija stavio u istu ravninu s ostalim članicama EU.
Navesti ću samo one odredbe koje utvrđuju tko je nositelj prava korištenja pristupne točke i instalacije unutar zgrade, tko je vlasnik unutarnje instalacije, tko je operater i kako u buduće treba urediti njihove međusobne odnose. Ono što je ranije bilo uputno učiniti sada je postala obveza. Dakle, počnimo od nekih bitnih pojmova:
Članak 2.
U smislu ovoga Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. Fizička infrastruktura unutar zgrade: fizička infrastruktura ili instalacije na lokaciji krajnjeg korisnika, uključujući sastavnice zajedničkih dijelova nekretnine, namijenjene smještanju žičnih i/ili bežičnih pristupnih mreža, ako se putem takvih pristupnih mreža mogu pružati elektroničke komunikacijske usluge i povezivati pristupna točka zgrade sa završnom točkom mreže
......
3. Nositelj prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade (dalje: nositelj prava): vlasnik zgrade ili fizička ili pravna osoba koja na temelju sporazuma s vlasnicima zgrade ima prava planiranja, projektiranja, postavljanja, održavanja, razvoja i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade
4. Operator: pravna ili fizička osoba koja pruža elektroničke komunikacijske mreže i/ili usluge, ili koja daje ili je ovlaštena davati na korištenje javnu komunikacijsku mrežu ili povezanu opremu
5. Operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade: operator u smislu ovoga Pravilnika koji, na temelju sporazuma o korištenju infrastrukture s nositeljem prava ili na temelju sporazuma s vlasnicima, o vlastitom trošku uvodi svoju mrežu do pristupne točke te pristupa bilo kojoj fizičkoj infrastrukturi unutar zgrade radi postavljanja elektroničke komunikacijske mreže velike brzine
.......
8. Sporazum o pristupu: dokument sklopljen između vlasnika zgrade i nositelja prava koji određuje uvjete postavljanja instalacija, upravljanja, održavanja i zamjene elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme
.......
10. Sporazum o korištenju fizičke infrastrukture unutar zgrade: dokument sklopljen između nositelja prava i operatora korisnika fizičke infrastrukture unutar zgrade koji određuje uvjete postavljanja mreže operatora i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade
11. Vlasnik zgrade: fizička ili pravna osoba koja je nositelj prava vlasništva, pojedinačnih i zajedničkih dijelova zgrade prema propisima o vlasništvu i drugim stvarnim pravima
Pravo na pristup i korištenje pristupne točke i fizičke infrastrukture stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih zgrada
Članak 3.
(1) Svi operatori javnih komunikacijskih mreža imaju pravo, bez utjecaja na temeljne zahtjeve za građevinu u skladu sa zakonom kojim se uređuje gradnja, na temelju sporazuma o pristupu s vlasnicima ili nositeljima prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade, o vlastitom trošku uvesti svoju mrežu do pristupne točke te pristupiti bilo kojoj postojećoj fizičkoj infrastrukturi unutar zgrade radi postavljanja elektroničke komunikacijske mreže velike brzine, ako je udvostručavanje fizičke infrastrukture unutar zgrade tehnički neizvedivo ili gospodarski neučinkovito.
(2) Operatori javnih komunikacijskih mreža ne mogu se koristiti pristupnom točkom i fizičkom infrastrukturom unutar zgrade ako nemaju sklopljen sporazum o korištenju infrastrukture s vlasnicima ili nositeljima prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade.
(3) Vlasnici ili drugi nositelji prava korištenja pristupne točke i postojeće fizičke infrastrukture unutar zgrade moraju, na temelju sporazuma o pristupu, omogućiti pristup i korištenje pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade, uz pravične i nediskriminirajuće uvjete, uključujući i cijenu pristupa i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih zgrada te udovoljiti svakom razumnom zahtjevu za pristup koji su podnijeli operatori javnih komunikacijskih mreža. Vlasnici ili drugi nositelji prava korištenja pristupne točke i postojeće fizičke infrastrukture unutar zgrade rješavaju zahtjeve prema redoslijedu zaprimanja.
(4) Ako se sporazum o pristupu iz stavka 1. ovoga članka ne postigne u roku od 60 dana od dana zaprimanja zahtjeva za pristup, svaka stranka može u daljnjem roku od 30 dana podnijeti zahtjev HAKOM-u za rješavanje spora, kako bi se procijenila usklađenost s uvjetima iz stavaka 1. i 3. ovoga članka.
.......
(7) U zgradama gdje postoji više fizičkih infrastruktura i operatori imaju sklopljene sporazume s vlasnicima, suvlasnicima ili predstavnikom suvlasnika, svaki operator nositelj je prava za svoju fizičku infrastrukturu.
Postavljanje fizičke infrastrukture unutar zgrade
Članak 4.
(1) U zgradi u kojoj ne postoji fizička infrastruktura unutar zgrade prilagođena mreži velike brzine, svaki operator javne komunikacijske mreže ima pravo završiti svoju mrežu u prostorijama krajnjeg korisnika usluga, uz njegovu suglasnost.
(2) Prilikom postavljanja mreže velike brzine u zgradama, operator javne komunikacijske mreže ima pravo završiti svoju mrežu u prostorijama krajnjeg korisnika usluga, uz uvjet da se pritom na najmanju moguću mjeru svede utjecaj na privatnu imovinu trećih osoba.
(3) Ako operator javne komunikacijske mreže ima potrebu po zajedničkim dijelovima zgrade postaviti fizičku infrastrukturu i mrežu samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika usluga, obvezan je o tome dostaviti vlasniku, suvlasnicima ili predstavniku suvlasnika pisanu obavijest te ponudu za sklapanje sporazuma o izgradnji fizičke infrastrukture i pristupne točke za potrebe cijele zgrade.
(4) U slučaju neprihvaćanja ponude za sklapanje sporazuma iz stavka 3. ovoga članka, vlasnici mogu zabraniti postavljanje fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika usluga isključivo ako:
– postoji odgovarajuća zajednička fizička infrastruktura unutar zgrade ili
– suvlasnici, u roku od 60 dana od dana kada je vlasnik, suvlasnici ili predstavnik suvlasnika zaprimio pisanu obavijest o namjeri postavljanja takve fizičke infrastrukture samo za potrebe pojedinačnih krajnjih korisnika usluga, o vlastitom trošku postave odgovarajuću zajedničku fizičku infrastrukturu za potrebe cijele zgrade.
Sporazum o pristupu između vlasnika zgrade i nositelja prava
Članak 5.
Temeljne sastavnice koje sporazum o pristupu mora sadržavati su:
a) predmet sporazuma
b) obveze vlasnika zgrade
c) obveze nositelja prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade
d) tehničko rješenje (vrsta, dimenzije i tip kanalica, vrsta, dimenzije i broj kabela, horizontalni i vertikalni raspleti kanalice, smještaj telekomunikacijskih ormara u zgradi,...)
e) vrijeme i način izvođenja radova
f) trajanje sporazuma
g) način i postupci vezani uz održavanje postavljene opreme i sigurnost postavljene opreme
h) način prijave smetnji u radu postavljene opreme te način i rok otklanjanja kvarova
i) odredbe o otkazu i raskidu sporazuma i
j) odredbe o načinu rješavanja sporova između ugovornih strana.
Sporazum o korištenju fizičke infrastrukture unutar zgrade između nositelja prava i operatora korisnika fizičke infrastrukture unutar zgrade
Članak 6.
Temeljne sastavnice koje sporazum o korištenju fizičke infrastrukture unutar zgrade mora sadržavati su:
a) predmet sporazuma
b) tehničko rješenje
c) odredbe o trajanju sporazuma
d) odredbe o iznosu i načinu plaćanja naknade
e) odredbe o obvezi vlasnika ili nositelja prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade vezano uz sigurnost postavljene opreme
f) odredbe o načinu i postupcima vezanim uz održavanje postavljene opreme
g) odredbe o načinu prijave smetnji u radu postavljene opreme te o načinu i roku otklanjanja kvarova
h) odredbe o prestanku sporazuma i
i) odredbe o načinu rješavanja sporova između ugovornih strana.
......
Održavanje
Članak 11.
(1) Nositelj prava obvezan je o svom trošku održavati postavljenu fizičku infrastrukturu unutar zgrade.
(2) Nositelj prava obvezan je obilaziti svoju fizičku infrastrukturu unutar zgrade u kojoj je ostvareno korištenje u svrhu pravovremenog uočavanja i otklanjanja oštećenja kao i sprječavanja nastanka oštećenja na vlastitoj infrastrukturi i drugim pojedinim dijelovima zgrade.
(3) U slučaju da nositelj prava utvrdi da je potrebno izvršiti zamjenu kanalice, isti će to izvesti o svom trošku. Nositelj prava se obvezuje obavijestiti operatora korisnika fizičke infrastrukture unutar zgrade o namjeri zamjena kanalice najkasnije osam dana prije početka namjeravanih radova zamjene.
(4) Nositelj prava obvezan je obavijestiti operatora korisnika fizičke infrastrukture unutar zgrade kada napušta svoju postavljenu fizičku infrastrukturu na pojedinoj adresi u roku od 30 dana prije napuštanja.
(5) U slučaju iz stavka 4. ovoga članka operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade može preuzeti korištenje fizičke infrastrukture i njeno održavanje te sklopiti sporazum s vlasnikom, suvlasnicima ili predstavnikom suvlasnika. U slučaju da operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade preuzima fizičku infrastrukturu, prijašnji nositelj prava mora ukloniti svoje kabele o svom trošku u roku od 30 dana od dana predaje fizičke infrastrukture.
.......
Izvođenje radova
Članak 14.
(1) Operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade može samostalno izvoditi ili ugovoriti s trećom osobom izvođenje radova iz tehničkog rješenja, uz prethodnu najavu radova nositelju prava.
(2) Pregled izvršenih radova obavljaju nositelj prava i operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade, o čemu se sastavlja primopredajni zapisnik.
(3) Operator korisnik fizičke infrastrukture unutar zgrade snosi troškove izrade tehničkog rješenja i o vlastitom trošku uvodi svoju mrežu do pristupne točke te pristupa bilo kojoj fizičkoj infrastrukturi unutar zgrade radi postavljanja elektroničke komunikacijske mreže velike brzine.
(4) Ako postoji spor između nositelja prava i operatora korisnika fizičke infrastrukture unutar zgrade u vezi pristupa i korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade, operatori mogu pokrenuti spor pred HAKOM-om.
Sređivanje postojećeg stanja korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade bez prethodnog zaključenja sporazuma
Članak 15.
(1) Nositelji prava koji nemaju s vlasnikom, suvlasnicima ili predstavnikom suvlasnika zgrade ugovoreno korištenje fizičke infrastrukture unutar zgrade, obvezni su u roku od 18 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Pravilnika urediti odnose u skladu s uvjetima iz ovoga Pravilnika.
(2) Operatori korisnici fizičke infrastrukture unutar zgrade koji s nositeljima prava nemaju ugovoren pristup i korištenje pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade, obvezni su u roku od 12 mjeseci od dana od stupanja na snagu ovoga Pravilnika urediti odnose u skladu s uvjetima iz ovoga Pravilnika.
Članak 16.
Operatori koji su vlasnici ili nositelji prava korištenja pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade obvezni su u roku od 90 dana od stupanja na snagu ovoga Pravilnika, dostaviti HAKOM-u u tabličnom prikazu adrese stambenih i poslovnih zgrada u kojima imaju postavljenu fizičku infrastrukturu unutar zgrade s podatkom za koje adrese imaju ugovoreno korištenje pristupne točke i fizičke infrastrukture unutar zgrade s vlasnikom, suvlasnicima ili predstavnikom suvlasnika zgrade.
Dakle, kako vidimo sada konačno postoje odredbe koje ta pitanja rješavaju na jasan način, stoga nema razloga da se prijedlog Zakona o upravljanju i održavanju zgrada ponovno bavi detaljima u svezi ove specifične materije. Međutim, prošlo je oko osam mjeseci od kada je stupio na snagu rečeni Pravilnik pa se nameće jedno drugo pitanje: jesu li zajednice suvlasnika krenule da se u zadanim rokovima usklade sa odredbama Pravilnika ili njihovi tzv. predstavnici suvlasnika i upravitelji čekaju da telekomunikacijski operateri učine prvi korak?
Osobno mi nije poznato da je ikad u nas neki operater odbio održavanje instalacija koje je izveo, ali ako bi se to ipak dogodilo, u slučaju da ugovora nema, ono bi zaista palo na teret pričuve. Tada bi se problem mogao rješiti tako da se u pregovorima koji prethode eventualnom prekidu usluge održavanja ponudi operateru da on nastavi s održavanjem, ali sada po ugovoru koji mora tako i tako sklopiti, a ako on ipak odustane od održavanja instalacije koju je ugradio ili preuredio, a koja mu zbog nedostatka prethodnog ugovora ne pripada, da si zajednica suvlasnika pridrži pravo da od njega zatraži da ju na svoj trošak ukloni i da potom prijeđe drugom operateru.
Pročitajte ostale tekstove Igora Doubeka.
Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na ZGRADOnačelnik.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.
Ne zaboravite se prijaviti i na newsletter ZGRADOnačelnik.hr-a kako bismo vas povremeno obavještavali o različitim događanjima koje organiziramo kao i drugim korisnim savjetima i informacijama povezanima s pravima i obvezama (su)vlasnika zgrada i kuća i lakšeg upravljanja i održavanja nekretnina.
Kada vam je potreban savjet, informacija vezana uz vašu nekretninu, neka vam ZGRADOnačelnik.hr bude centralna točka.
Ako vam treba dnevni podsjetnik na prava i obveze suvlasnika u zgradi pratite nas na društvenim mrežama - Facebooku i LinkedInu. Također poslušajte i pogledajte zanimljivosti koje smo vam pripremili na našem YouTube kanalu i u emisiji ZGRADOnačelnik. A svakako se prijavite i na mjesečni newsletter.
Ako ste pak predstavnik suvlasnika ili želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati te postaviti upit i dobiti raznovrsne odgovore članova grupe, uključite se u Facebook grupu PREDSTAVNICI SUVLASNIKA.
A kada vam je uistinu potrebna pomoć i ne znate kako dalje, obratite nam se za SAVJET i proučite naše usluge.
*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- KONFERENCIJE, RADIONICE, EDUKACIJE...
Događanja vezana uz vaš dom i nekretnine - rujan / listopad 2024.
- ŠTO MORA RADITI
Koje su obaveze i dužnosti predstavnika suvlasnika
- BESPLATAN PRIRUČNIK
Kako postaviti sunčanu elektranu na krov objekta u vlasništvu grada