Omišalj, zgrada
Izvor: Marina Matijaš Kreso
KOMUNIKACIJA JE VAŽNA

Iskustvo iz Omišlja na Krku – Zašto je promjena upravitelja bila dobra odluka?

Čitateljica s Krka podijelila je s nama zašto je zgrada promijenila upravitelja, po kojem kriteriju je birala novog i što su sve postigli tijekom posljednjih pet godina, a krenuli su od nule.

Predstavnici suvlasnika su tampon zona između ostalih suvlasnika i upravitelja. Zašto velika većina bježi od tog posla, shvatila sam odmah na početku. Bilo je frustrirajućih situacija koje su potrošile popriličnu količinu energije i slobodnog vremena. Nisam se željela zamjeriti susjedima, imali su realan problem, ali nisu bili u pravu. Upravitelj me ignorirao.

Promijenila sam upravitelja

Trenutak kada sam prihvatila obveze i odgovornosti predstavnika suvlasnika, bio je valjda najgori mogući. Krov je prokišnjavao, oluci su puštali na sve strane, fasada dotrajala, pričuva najmanja moguća (2,70 kn/m²) koju neki nisu ni plaćali, sredstava na računu zgrade dostatno za kantu boje, a suvlasnici mrzovoljni i nervozni zbog problema s vlagom.

S obzirom na to da sam se prvi put susrela s ulogom predstavnika suvlasnika (da sam znala što me čeka, vjerojatno nikad ne bih pristala na to), vjerovala sam da će mi upravitelj pomoći. Nažalost, ispostavilo se da je i ta mala naknada koju smo plaćali, bila preskupa. Prijašnji predstavnik nikada ga nije kontaktirao i postojao je samo radi zadovoljenja forme. Nije mi odgovorio niti na jedan upit, na pozive mi je rijetko odgovarao i jednom prilikom me primio u poslovnici.

Nakon dva tri mjeseca, uz podršku suvlasnika, pronašla sam novog upravitelja i to prema sljedećim kriterijima:

  1. Da redovito komunicira s predstavnicima i pomaže im u rješavanju problema. Ovo najjednostavnije možete provjeriti tako da se raspitate kod drugih predstavnika koji surađuju s upraviteljima.
  2. Da ulaže u svoje usluge. Prvenstveno mislim na modernizaciju usluga. Dovoljan je jedan pogled na web stranicu i sve je jasno kao dan.

Prvi stres test je prošao bezbolno

Novi upravitelj pozvao me na sastanak, poslušao, razmotrio problematiku i predložio konkretne aktivnosti. Morali smo odraditi dva mjeseca otkaznog roka prema bivšem upravitelju. To smo vrijeme iskoristili za pripremu dokumentacije, pa je trenutak primopredaje bio gotov za dva sata (banka i javni bilježnik). U međuvremenu smo prikupili ponude izvođača za novi krov i limariju. Drastično smo povisili pričuvu i ona sada iznosi 7,00 kn/m². Suvlasnici su bili iznenađeni, ali nitko nije bio protiv. Kada su vidjeli konkretan plan i aktivnosti, prihvatili su sve prijedloge.

Dalje se sve odvijalo brzo: pronašli smo izvođače, dogovorili kredit, zamijenili krov i limariju. Napravili smo i niz sitnica kako bismo podigli kvalitetu življenja: postavili vatrogasne aparate, redovito provodimo dezinsekciju zajedničkih prostora i uspostavili smo redovito čišćenje stubišta. Pričuva se konačno redovito plaća, pa smo uz otplatu kredita uspjeli prikupiti nešto sredstava na računu. Tijekom proteklih pet godina otkako smo promijenili upravitelja bilo je i nekih šteta (puknuta cijev, razbijeno staklo, i sl.) koje smo rješavali u hodu, bez frustracija i otezanja.

Dok otplaćujemo kredit i polako prikupljamo sredstva za fasadu, bavimo se dotjerivanjem ulaza. Bolja suradnja s upraviteljem i konkretni pothvati povezali su suvlasnike i potaknuli ih na zajedničke akcije. Baš smo nedavno dogovorili zajedničku akciju uređenja predulaza.

Više mi nije problem biti predstavnik stanara

Aplikacija Faros

A sad malo više o drugom kriteriju. Ako upravitelj ulaže u razvoj svog poslovanja meni je kao predstavniku suvlasnika lakše. To podrazumijeva primjenu tehnologije. Razumijem da možda starijim generacijama nije sasvim lagano prihvatiti novitete, ali moramo imati na umu da ulogu predstavnika sve više preuzimaju ljudi koji su odrasli s tehnologijom i da mnogi od njih praktički i ne znaju što znači pečatirati.

Još prije koju godinu svaki račun morala sam osobno ovjeriti potpisom i pečatom u poslovnici u centru grada za vrijeme mojeg radnog vremena. To mi je bilo prilično nezgodno jer sam u prosjeku gubila dva do tri sata. Znala sam zaboraviti na to pa smo jednom dobili opomenu pred isključene struje u ulazu.

Zato mojem oduševljenju nije bilo kraja kada me upravitelj obavijestio o mobilnoj aplikaciji putem koje odobravam naloge za plaćanje. Osim toga, imam potpuni uvid u stanje na računu i svim suvlasnicima u bilo kojem trenutku mogu otvoriti i pokazati stanje računa zgrade, zajedničku pričuvu, pregled dugovanja za zajedničku pričuvu, kreditno zaduženje, informacije o visini pričuve i informacije o ovlaštenom predstavniku. Osim toga, ostali suvlasnici na zahtjev mogu dobiti pristup dijelovima aplikacije poput stanja na računu, plaćenim računima i dugovanju. Osim mobilne aplikacije, uvid u stanje zgrade moguć je i putem web portala. Nedavno sam saznala da nas uskoro očekuju nova tehnološka unapređenja, a o tomu malo više kad promjene zažive.

S obzirom na trendove da se uglavnom u medijima prozivaju tvrtke ili pojedinci u negativnom kontekstu, smatram da nedostaje javnih pohvala i pozitivnih primjera. Ovo se može shvatiti kao reklama, ali red je da nakon svih ovih lijepih rečenica kažem da je riječ o Rumatu. Ovaj riječki upravitelj zajedno s tvrtkom RIS iz Kastva kroz Faros-ERP sustav predvodi transformaciju upraviteljske djelatnosti, čineći je dostupnom, jednostavnom i lakšom za sve svoje korisnike.

Uspješne upravitelje i predstavnike suvlasnika, kao i sadržaj ovog teksta podržava Faros.

Ne zaboravite se prijaviti i na newsletter ZGRADOnačelnik.hr-a kako bismo vas povremeno obavještavali o različitim događanjima koje organiziramo kao i drugim korisnim savjetima i informacijama povezanima s pravima i obvezama (su)vlasnika zgrada i kuća i lakšeg upravljanja i održavanja nekretnina.

*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.