Međuljudski odnosi
Izvor: pikisuperstar
ZGRADOnačelnik.hr
REZULTATI VELIKE ANKETE

(Ne)Zadovoljstvo u zgradi - koji su najveći problemi i koje je najveće zadovoljstvo u zgradama

Međuljudski odnosi pokretači su ili kočnica u zgradi. Svima je jasno koliko jedna zgrada može dobro funkcionirati ako su suvlasnici složni, ali s druge strane tisuće je primjera gdje su nesloga i izostanak komunikacije ključni uzroci propadanja zgrade. 

U velikoj anketi koju je ZGRADOnačelnik.hr proveo krajem prošle godine (do 31. prosinca 2023.), na koju je odgovorilo 3.650 ispitanika, jedno od pitanja bilo je - čime ste najviše (ne)zadovoljni u zgradi. 

REZULTATI VELIKE ANKETE - Što se zapravo događa u zgradama u Hrvatskoj?

Pitanje je bilo - Najveći problem u/na zgradi nam je (moguće je bilo odabrati više odgovora). Uvjerljivo najveći problem su međuljudski odnosi, i kao jedan od drugih odabranih odgovora i kao jedini pojedinačni odgovor. 

Međuljudski odnosi, pogotovo u kolektivu kao što je višestambena zgrada, prilično su "škakljiva" tema i mogu biti uzrok problema na više razina. Podsjetit ćemo na izjavu koju je u emisiji ZGRADOnačelnik na PoslovniFM-u dao predsjednik Udruge upravitelj Joško Šupe: 

- U zgradama postoji nešto što se zove kućni red. Pa prva rečenica tog dokumenta morala bi biti - kada vidite susjeda, recite dobar dan, nasmiješite mu se, pitajte ga kako mu je zdravlje, ima li problema. Pozitivni odnosi unutar zgrade stvorit će i pozitivne odnose s upraviteljima i imat ćemo dobre rezultate. Očekivati da će zakonodavac kaznama i mačem to postići nije realno i to je zabluda. Mačem i bičem nitko neće riješiti naše probleme - izjavio je Šupe. 

"Ključ uspjeha su uvijek suvlasnici"

Drugi problem koji se ističe u odgovorima je raspadajuća fasada. S obzirom na to da je stambeni fond u Hrvatskoj prilično star i da se nije adekvatno održavao (čast iznimkama), problem raspadajućih fasada ne iznenađuje.

'Obična' ili energetska obnova fasade? Odgovor je vrlo jednostavan!

Ipak, gotovo podjednako važan problem je otpad oko zgrade. Naime, smatraju da je problem otpada iznimno važan (u odgovorima kada je problem otpada odabran kao jedini problem, tada je prikupljeno više glasova od raspadajuće fasade, op.ur.).

#OTPAD

Od ostalih odgovora, najviše su se izdvojili problemi s krovom koji curi. Iznenađujuće, problem preniske pričuve našao se u top šest problema, kao i problem s državnim/gradskim stanovima. Potonje vrlo vjerojatno znači da nije problem to što su vlasnici tih stanova država ili grad, nego stanari u tim stanovima koji, čini se, uzrokuju probleme. 

ZGRADOnacelnik.hr_Anketa o zadovoljstvu zivotom u zgradama_rujan-prosinac 2023

Zadovoljstvo

S druge strane, pitali smo - Čime ste najviše zadovoljni u zgradi u kojoj živite (također, moguće je bilo odabrati više odgovora). Ispitanici su najviše odgovora dali - međuljudskim odnosima. Naime, kao što ZGRADOnačelnik.hr konstantno napominje, ključ (ne)uspjeha svake zgrade su međuljudski odnosi.

Dobri međuljudski odnosi okidač su za stvaranje atmosfere zajedništva, svijesti o zajedničkoj imovini, poticanju da se zajednička prava i obveze dovedu u red i da se redovito ulaže u održavanje zgrade. Puno je takvih primjera u Hrvatskoj.

#UspješnaZgrada

Na drugome mjestu najvećeg zadovoljstva u zgradi je uređeni okoliš oko zgrade. Naravno, čim su međuljudski odnosi u zgradi na određenoj razini, logično je da je i urednost u i oko zgrade visoka. 

Pomalo iznenađujuće, ali na trećem mjestu je - visina pričuve. No, iako to može biti dobar signal, ne treba skakati pred rudo. Možda je pričuva adekvatna za održavanje zgrade, a možda je preniska za poduzimanje određenih koraka.  

Energetska obnova i ugrađeno dizalo su ušli u top pet ovog popisa.  

ZGRADOnacelnik.hr_Anketa o zadovoljstvu zivotom u zgradama_rujan-prosinac 2023

Kada već pišemo o (ne)zadovoljstvu u zgradi, moramo spomenuti i odgovore na pitanja - jesu li i koliko zadovoljni predstavnikom suvlasnika i upraviteljem. 

Tko su predstavnici suvlasnika, što rade i koji su im planovi?

Podaci pokazuju ukupno zadovoljstvo ispitanika (dakle i predstavnika suvlasnika i ostalih) svojim upraviteljem:

  • 37,4 posto nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni
  • podjednaki postotak je zadovoljnih i nezadovoljnih (gotovo 30 posto)
  • 4 posto ih tvrdi da nema upravitelja

Pored ovih statističkih podataka, u anketi smo tražili ispitanike (ako nisu zadovoljni upraviteljem) da napišu zašto (odgovor otvorenog tipa). Ne možemo sumirati sve odgovore, ali mogu se kategorizirati:

  • ne radi ništa
  • pasivan i spor
  • loša komunikacija

Nadalje, pitali smo i o (ne)zadovoljstvu predstavnikom suvlasnika. 

  • gotovo 37 posto anketiranih smatra da njihovi predstavnici rade dobar posao,
  • gotovo četvrtina kaže "ni da ni ne",
  • loše mišljenje ima gotovo 39 posto.

Uz ove podatke, tražili smo i da nam napišu razlog nezadovoljstva. Kao i u prethodnome, izdvajamo kategorije:

  • ne radi ništa, pasivan
  • šerif/kauboj/sam donosi odluke/lopov
  • neinformiran

Nastavit ćemo dalje secirati odgovore koje smo dobili u anketi kako bismo bolje detektirali probleme u zgradama i ponudili rješenja. 

Radi zaštite autorskog angažmana, drugi mediji/portali mogu preuzeti najviše 50 posto teksta objavljenog na ZGRADOnačelnik.hr stranicama uz navođenje poveznice na originalni tekst. Pročitajte više o uvjetima korištenja i autorskom pravima.

Ne zaboravite se prijaviti i na newsletter ZGRADOnačelnik.hr-a kako bismo vas povremeno obavještavali o različitim događanjima koje organiziramo kao i drugim korisnim savjetima i informacijama povezanima s pravima i obvezama (su)vlasnika zgrada i kuća i lakšeg upravljanja i održavanja nekretnina.

Ako ne znate kako riješiti problem u zgradi, potrebna vam je pomoć ili pak samo želite motivirati i educirati susjede, proučite naše savjetodavne i druge usluge te nam se slobodno javite mailom za daljnje dogovore.

TREBAM SAVJET

*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.