- Koje su obaveze upravitelja i koje su sankcije prema upravitelju
- Energetska obnova zgrada: Novi pristupi, konkretna rješenja i inspiracija iz Cavtata
- Brutalan skok novih stambenih kredita u RH
- Ljudi u fokusu (ili ipak ne?) - lekcije iz Markuševca i Čučerja
- Prvo stan, pa sve ostalo: Što Hrvatska može naučiti od Pule i Genta u borbi protiv beskućništva?
- Na što ne zaboraviti pri energetskoj obnovi zgrade: 7 ključnih zahtjeva za uspješan projekt
- Sankcioniranje u zgradama - kako se provodi, kada i pod kojim uvjetima
- Kako do zelenije budućnosti? Ključ je u lokalnim zajednicama i uključivanju ranjivih skupina
- Obveze suvlasnika i predstavnika suvlasnika prema novom Zakonu: Što se (ni)je promijenilo?
- FZOEU objavio javni poziv za sufinanciranje fotonaponskih elektrana u obiteljskim kućama

Biti predstavnik suvlasnika nije lako. Morao bi znati zakone i propise, komunicirati s (vrlo često nezadovoljnim) suvlasnicima, upraviteljima, tražiti majstore, komunicirati s institucijama. Ovo je iskustvo jednog predstavnika suvlasnika.
Ovo su neki od problema i iskustva s kojima sam se susreo u proteklih pet godina kao predstavnik zgrade. Kratko sam ih pobrojao, u natuknicama. Vjerujem da su se mnogi predstavnici, nažalost, susreli s ovim problemima.
Ekipa ZGRADOnačelnik.hr-a je ispod mojih natuknica povezala tekstove koji bi mogli pomoći ostalim predstavnicima i suvlasnicima u rješavanju tih ili sličnih problema.
1. Nedostatak proaktivnosti upravitelja u svrhu pravovremenog informiranja suvlasnika o pravima i obvezama
- koje su obaveze upravitelja, možete vidjeti OVDJE
2. Zastarjela administrativna evidencija kako javnih tijela tako i upravitelja
- ako niste zadovoljni s upraviteljem, evo kako ga smijeniti - OVDJE
3. Slabo korištenje excela i .ppt u svrhu informiranja i usporedbe podataka
- možda bi nova zakonska regulativa unaprijedila zgradarstvo, više OVDJE
4. Sporost i nedostupnost javnih tijela prilikom rješavanja upita suvlasnika - primjerice, komunalno redarstvo uslijed brojnih prijava suvlasnika o šetnji i drugim aktivnostima pasa na zelenoj površini ispred zgrade koja je u vlasništvu grada
- primjer kako, barem na papiru, može izgledati kvalitetno upravljanje gradom - OVDJE
- Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP) trebalo je više od godinu dana da odgovori na dopis predstavnika suvlasnika
- kako izgleda 'upravljanje' osobnim podacima u EU možete pročitati OVJDE
- preporuke AZOP-a oko uvođenja videonadzora u zgradi - OVDJE
- Slaba ili gotovo nikakva podrška ministarstava, inspektorata i drugih tijela povodom upućenih dopisa. Primjerice, Ministarstvo zdravstva uopće ne reagira na obavijest o nečistoj vodi u internim instalacijama i moguće lošim cijevima
- a cijena vode u Hrvatskoj uopće nije mala, više OVDJE
5. Nedovoljan angažman osiguravatelja u svrhu privlačenja većeg broja osiguranika/suvlasnika zgrada, informiranje suvlasnika o adekvatnim rizicima od kojih bi pojedinu zgradu trebalo osigurati
- što je sve obavezno osigurati u stambenoj zgradi, pročitajte OVDJE
- koji su rizici i što bi bilo dobro osigurati u zgradi, pročitajte OVDJE
6. Neodgovorni vlasnici pasa čiji ljubimci uredno ostavljaju tragove po fasadi zgrada. Dakle uništavaju tuđu imovinu.
- koje su zakonske obaveze održavanja zgrada, pročitajte OVDJE
- evo što uče djeca u osnovnoj školi, a tiče se života i pristojnosti u zgradi - OVDJE
- sve o kućnome redu možete pročitati OVDJE
7. Sukob interesa investitora i upravitelja zgrada - investitori u pravilu osnivaju tvrtke kćeri putem kojih upravljaju zgradama koje su izgradili pa je suvlasnicima iznimno teško ostvariti svoja prava na reklamaciju u garantnom roku, posebno kada je riječ o značajnim nedostacima.
- koje su sve skrivene mane novogradnje i kako riješiti probleme u novoj zgradi možete pročitati OVDJE
8. Predstavnicima suvlasnika je otežan pristup cijeloj dokumentaciji zgrade
- koje su obveze i dužnosti predstavnika suvlasnika možete vidjeti OVDJE
9. Nedovoljna pravna podrška suvlasnicima od upravitelja. U pravilu se mora dodatno angažirati odvjetnik što iziskuje dodatne troškove.
- što kada se predstavnik, suvlasnik i upravitelj ne drže zakona možete vidjeti OVDJE
10. Skupe intervencije dobavljača, servisera - ako nema angažmana pojedinaca u pravilu su ponude paprene. Primjerice, nemoguće je dobiti značajniji popust na veću količinu (npr. servis ITPS toplinskih podstanica) ili sklopiti dugogodišnji ugovor o poslovnoj suradnji s nižom cijenom ili nekim drugim benefitima za suvlasnike zgrada.
- koji se radovi u zgradi mogu platiti iz pričuve možete vidjeti OVDJE
- ako trebate građevinara, katalog s njihovim kontaktima možete vidjeti OVDJE
Pratite nas na društvenim mrežama - Facebooku i LinkedInu. Poslušajte i pogledajte zanimljivosti na našem YouTube kanalu i u emisiji ZGRADOnačelnik. Svakako se prijavite i na mjesečni newsletter.
Uključite se u Facebook grupu PREDSTAVNICI SUVLASNIKA, jednu od najaktivnijih grupa na društvenim mrežama. Pratite iskustva drugih, pitajte za mišljenje ostale članove, pomognite drugome.
A kada vam je uistinu potrebna konkretna pomoć za rješavanje problema, obratite nam se za SAVJET.
*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.
- NACIONALNI PLAN STAMBENE POLITIKE
Kako do prvog doma: Sve opcije stambene politike za mlade do 45 godina
- KONFERENCIJE, RADIONICE, EDUKACIJE...
Događanja vezana uz vaš dom i nekretnine - travanj/svibanj/lipanj 2025.
- NOVI PROJEKT ZGRADONAČELNIK.HR-A
STANOVANJE PO MJERI - Priuštivo, održivo i stabilno!