problem
Izvor: qimono / Pixabay
Danijel Šarac
ISKUSTVO

Ovo je 10 problema s kojima sam se susreo kao predstavnik suvlasnika

Biti predstavnik suvlasnika nije lako. Morao bi znati zakone i propise, komunicirati s (vrlo često nezadovoljnim) suvlasnicima, upraviteljima, tražiti majstore, komunicirati s institucijama. Ovo je iskustvo jednog predstavnika suvlasnika. 

Ovo su neki od problema i iskustva s kojima sam se susreo u proteklih pet godina kao predstavnik zgrade. Kratko sam ih pobrojao, u natuknicama. Vjerujem da su se mnogi predstavnici, nažalost, susreli s ovim problemima.

Ekipa ZGRADOnačelnik.hr-a je ispod mojih natuknica povezala tekstove koji bi mogli pomoći ostalim predstavnicima i suvlasnicima u rješavanju tih ili sličnih problema.  

1. Nedostatak proaktivnosti upravitelja u svrhu pravovremenog informiranja suvlasnika o pravima i obvezama

  • koje su obaveze upravitelja, možete vidjeti OVDJE

2. Zastarjela administrativna evidencija kako javnih tijela tako i upravitelja

  • ako niste zadovoljni s upraviteljem, evo kako ga smijeniti - OVDJE

3. Slabo korištenje excela i .ppt u svrhu informiranja i usporedbe podataka

  • možda bi nova zakonska regulativa unaprijedila zgradarstvo, više OVDJE 

4. Sporost i nedostupnost javnih tijela prilikom rješavanja upita suvlasnika - primjerice, komunalno redarstvo uslijed brojnih prijava suvlasnika o šetnji i drugim aktivnostima pasa na zelenoj površini ispred zgrade koja je u vlasništvu grada

  • primjer kako, barem na papiru, može izgledati kvalitetno upravljanje gradom - OVDJE
  • Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP) trebalo je više od godinu dana da odgovori na dopis predstavnika suvlasnika 
    • kako izgleda 'upravljanje' osobnim podacima u EU možete pročitati OVJDE
    • preporuke AZOP-a oko uvođenja videonadzora u zgradi - OVDJE 
  • Slaba ili gotovo nikakva podrška ministarstava, inspektorata i drugih tijela povodom upućenih dopisa. Primjerice, Ministarstvo zdravstva uopće ne reagira na obavijest o nečistoj vodi u internim instalacijama i moguće lošim cijevima
    • a cijena vode u Hrvatskoj uopće nije mala, više OVDJE

5. Nedovoljan angažman osiguravatelja u svrhu privlačenja većeg broja osiguranika/suvlasnika zgrada, informiranje suvlasnika o adekvatnim rizicima od kojih bi pojedinu zgradu trebalo osigurati 

  • što je sve obavezno osigurati u stambenoj zgradi, pročitajte OVDJE
  • koji su rizici i što bi bilo dobro osigurati u zgradi, pročitajte OVDJE

6. Neodgovorni vlasnici pasa čiji ljubimci uredno ostavljaju tragove po fasadi zgrada. Dakle uništavaju tuđu imovinu.

  • koje su zakonske obaveze održavanja zgrada, pročitajte OVDJE
  • evo što uče djeca u osnovnoj školi, a tiče se života i pristojnosti u zgradi - OVDJE
  • sve o kućnome redu možete pročitati OVDJE

7. Sukob interesa investitora i upravitelja zgrada - investitori u pravilu osnivaju tvrtke kćeri putem kojih upravljaju zgradama koje su izgradili pa je suvlasnicima iznimno teško ostvariti svoja prava na reklamaciju u garantnom roku, posebno kada je riječ o značajnim nedostacima.

  • koje su sve skrivene mane novogradnje i kako riješiti probleme u novoj zgradi možete pročitati OVDJE

8. Predstavnicima suvlasnika je otežan pristup cijeloj dokumentaciji zgrade

  • koje su obveze i dužnosti predstavnika suvlasnika možete vidjeti OVDJE 

9. Nedovoljna pravna podrška suvlasnicima od upravitelja. U pravilu se mora dodatno angažirati odvjetnik što iziskuje dodatne troškove.

  • što kada se predstavnik, suvlasnik i upravitelj ne drže zakona možete vidjeti OVDJE

10. Skupe intervencije dobavljača, servisera - ako nema angažmana pojedinaca u pravilu su ponude paprene. Primjerice, nemoguće je dobiti značajniji popust na veću količinu (npr. servis ITPS toplinskih podstanica) ili sklopiti dugogodišnji ugovor o poslovnoj suradnji s nižom cijenom ili nekim drugim benefitima za suvlasnike zgrada. 

  • koji se radovi u zgradi mogu platiti iz pričuve možete vidjeti OVDJE
  • ako trebate građevinara, katalog s njihovim kontaktima možete vidjeti OVDJE

Kada vam je potreban savjet, informacija vezana uz vašu nekretninu, neka vam ZGRADOnačelnik.hr bude centralna točka.

Ako vam treba dnevni podsjetnik na prava i obveze suvlasnika u zgradi pratite nas na društvenim mrežama - Facebooku i LinkedInu. Također poslušajte i pogledajte zanimljivosti koje smo vam pripremili na našem YouTube kanalu i u emisiji ZGRADOnačelnik. A svakako se prijavite i na mjesečni newsletter.

Ako ste pak predstavnik suvlasnika ili želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati te postaviti upit i dobiti raznovrsne odgovore članova grupe, uključite se u Facebook grupu PREDSTAVNICI SUVLASNIKA.

A kada vam je uistinu potrebna pomoć i ne znate kako dalje, obratite nam se za SAVJET i proučite naše usluge.

*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.