Zgrada u Vrbanićevoj
SVE JE MOGUĆE

USPJEŠNA ZGRADA - Velike promjene u zgradi okrunili akcijom čišćenja, roštiljem i druženjem

Petokatnica u Vrbanićevoj ulici u širem centru Zagreba od 1. ožujka ove godine započela je jedno novo životno poglavlje. Odnosno, započeli su ga njezini suvlasnici jednim korakom - promjenom predstavnika stanara.

Dotadašnjim predstavnikom nitko nije bio previše zadovoljan, a kap koja je suvlasnicima prelila čašu bio je prijedlog Upravitelja za povećanje pričuve. Zašto bi se pričuva povećavala, pitali su se suvlasnici, kad se u zgradi ništa ne radi i ne renovira? Jedino su plaćali osnovno čišćenje i servisiranje dizala, ali to sigurno nije mogao biti razlog povećanja.

Zbog nezadovoljstva oko svega sazvan je sastanak suvlasnika na kojem je suvlasnica, a danas predstavnica suvlasnika Željka Belić najglasnije tražila očitovanje o poduzetim, odnosno nepoduzetim radnjama te obrazloženje zašto zgrada čeka četiri godine na sanaciju dimnjaka. Suvlasnici, koji su osjetili da je došlo vrijeme za promjene, počeli su je nagovarati da preuzme ulogu predstavnika, no to nije prošlo bez puno promišljanja.

- Trebalo mi je neko vrijeme za odluku jer uz posao koji radim nije mala odgovornost preuzeti i ulogu predstavnika suvlasnika, posebno u zgradi koja ima više od 50 stanova. U donošenju odluke puno mi je pomogla činjenica da su još neki suvlasnici pristali da oformimo Vijeće koje ima šest članova, svi su volonteri te će se predstavnik suvlasnika između nas, abecednim redom, mijenjati svake godine - ispričala nam je Belić i dodala da se u Vijeću sve dogovara putem zajedničke grupe, a dobra stvar je što ga čine ljudi različitih struka, pa su tako u njemu još i arhitekt, strojar, liječnik, a ostale predstavnice su pravnice kao i sama Željka.

- Lijepo je imati Vijeće koje je konstruktivno, poticajno i vrijedno, pa se tako i funkcija predstavnika puno lakše obavlja - zaključila je Željka.

Nakon što su suvlasnici sve sami posložili, započeli su i razgovor s Upraviteljem, Stambenim Zg. Tražili su aneks Međuvlasničkog ugovora i unošenje nove odredbe o Vijeću suvlasnika i predstavniku.

Novopečenu predstavnicu dočekala je zgrada s 51 stanom i, kako kaže, jako puno stanara. Posebnost zgrade je što se u prizemlju nalazi dom zdravlja i stomatološka ordinacija, a u zgradi je i nekoliko stanova u vlasništvu Grada Zagreba, odnosno RH. Zgrada je građena krajem 50- tih godina prošlog stoljeća, prije potresa u Skopju.

Pričuva u zgradi već dugi niz godina nije dirana niti podizana jer nije bilo niti ulaganja te ona trenutno iznosi 0,40 eura po četvornom metru. Nova predstavnica i Vijeće su svjesni da će trebati početi s ulaganjima, a samim time i s dizanjem pričuve.

- S obzirom na radove koje mislimo poduzimati, u dogovoru s Upraviteljem, s kojim smo za sada zadovoljni, sigurno ćemo morati dizati pričuvu. Trenutni najveći problem su nesanirani dimnjaci nakon potresa. To nam je prioritet i radimo na njemu. Nabava potrebne dokumentacije dugo traje, potrebne su korekcije i to nam trenutno troši najviše vremena. Mislim da svi u zgradi jedva čekamo početak tih radova - najavila je Belić.

Nakon toga, plan je sanacija ravnog krova zgrade, mijenjanje stolarije s unutarnje strane prema dvorištu, sanacija stubišta i fasade, a nakon toga dolaze na red i manji radovi u smislu kozmetičkih promjena i to poštanskih sandučića, portafona te okoliša zgrade u suradnji s gradskim službama.

Također, jedan od velikih zahvata koji je pred suvlasnicima je i uređenje prostora ispred zgrade za spremnike za otpad.

U zgradi se inače struktura stanara stalno mijenja, što svakako utječe i na odnose među ljudima. Sve se češće doseljava mlađa populacija koja je ili kupila ili naslijedila stanove. Dosta stanova se adaptira i prilagođava potrebama i ukusu novih stanara. Ima i nekoliko podstanara, no u zgradi uglavnom žive vlasnici ili njihovi potomci. Ima i stanara koji su „starosjedioci“, te skoro čitav život žive u zgradi.

Ključ za ugodan suživot tih brojnih sustanara iz 51 stana je, smatra predstavnica, imanje kućnog odgoja i prakticiranje osnova bontona.

- Odnosi su uglavnom dobri, no puno nas je i situaciju ne treba idealizirati. Novi stanari naše zgrade trebaju „naučiti“ prilagoditi se stanarima koji duži niz godina žive u zgradi, a ne nametati svoja pravila - komentirala je Belić.

Kad se male ruke slože...

A da su odnosi dobri, pokazala je i nedavna akcija ovih stanara koja je na društvenim mrežama izazvala brojne pozitivne komentare suvlasnika i predstavnika drugih zgrada.

Oni su se jednostavno odlučili na „uljepšavanje“ i čišćenje zgrade, odabravši za to jednu nedjelju kada trgovine ne rade, ljudi su uglavnom kod kuće, nisu školski praznici…Putem obavijesti preko WhatsApp grupe i oglasne ploče skupilo se njih dvadesetak i bacilo se na posao. Planirana tri sata trajala su, ustvari, od 10 do 17 sati, no, kako kaže predstavnica, otkrili su da im je bilo neočekivano lijepo.

- Ovo nam je bila prva akcija koju smo odradili od kada smo preuzeli brigu o zgradi. Prije takvih akcija nije bilo. Odradili smo čišćenje podruma, bojanje rukohvata, mijenjanje žarulja po galerijama i zajedničkim prostorima zgrade. Pekli smo i roštilj i na kraju smo se lijepo družili, radili i smišljali nove zajedničke akcije koje bismo voljeli odraditi. Mislim da su one jako dobre za povezivanje suvlasnika, razmjenu ideja i stvaranje duha zajedništva u kojem se svatko brine o zajedničkoj imovini. Jako je bilo lijepo vidjeti i starije susjede, kao i djecu predškolske dobi kako sudjeluju - primijetila je Belić.

Izdvojila je jako simpatično sudjelovanje sina njihova susjeda, petogodišnjaka koji je bio vrlo vrijedan sudionik akcije i koji je na kraju rekao da mu je to bolje od odlazaka u vrtić te kako jedva čeka sljedeću akciju. Vrijedno je radio s odraslima i ništa mu nije bilo teško.

- Mislim da se za novog PS za koju godinu ne moramo brinuti - poručila je Belić.

Apelira na ostale predstavnike i suvlasnike da naprave što i oni te da "uzmu" svoju zgradu u svoje ruke. Svaka akcija, pa i ona najmanja, puno znači. Za početak, i nešto poput zajedničkog piknika gdje se stanari mogu upoznati i zbližiti.

- Ako netko planira raditi akciju čišćenja i odvoza glomaznog otpada iz zgrade, svakako najprije krenite od organizacije odvoza. Nije preporučljivo ostaviti glomazni otpad da danima stoji na ulici. Neka tri tjedna prije akcije čišćenja počela sam s organiziranjem odvoza jer mi je neprihvatljivo da ostali stanovnici našeg kvarta moraju „trpjeti“ glomazni otpad na ulici. Odvoz je stigao odmah u ponedjeljak oko 8 ujutro i sve je bilo napravljeno prema planu - objasnila je Belić.

Njihova akcija postigla je velik uspjeh i svi su pokazali interes nastaviti u tom tonu. Pao je dogovor da se svaka dva do tri mjeseca odradi nešto izvan ili unutar zgrade, sve po potrebi. A prvo sljedeće moglo bi biti brušenje i bojanje drvene solarije na zajedničkim galerijama. Čini se da je na ovoj zgradi u jako malo vremena napravljeno jako puno, iako Vijeće i predstavnica „rade“ nepuna tri mjeseca.

Željka Belić, inače po struci pravnica, kaže da je posao predstavnika još samo jedan segment gdje može iskoristiti svoje znanje.

- U svom svakodnevnom poslu često se susrećem s raznim ugovorima vezanim uz nekretnine, vlasništvo, stvarna prava, obvezne odnose. Mislim da je za dobre rezultate ponajprije važno slušati druge, imati osjećaj za ljude i njihove potrebe, struku, a svoj ego, koliko je moguće, staviti po strani. Sve što radim, radim po svom najboljem znanju i osjećaju i mislim da se to prepoznaje - ispričala je Belić.

Shvaća da je u poslu „predstavništva“ nova, da nema iskustva te da će iza nje biti i pokušaja i pogrešaka. No vjeruje da će uz savjete i poticaje ostatka Vijeća svakako biti i ostvarenih rezultata.

Kada stvari u zgradi krenu loše, kada vam je potrebna motivacija, pratite #UspješnaZgrada i znat ćete da se može i da nije nemoguće dobro i kvalitetno upravljati zgradom.

Kada vam je potreban savjet, informacija vezana uz vašu nekretninu, neka vam ZGRADOnačelnik.hr bude centralna točka.

Ako vam treba dnevni podsjetnik na prava i obveze suvlasnika u zgradi pratite nas na društvenim mrežama - Facebooku i LinkedInu. Također poslušajte i pogledajte zanimljivosti koje smo vam pripremili na našem YouTube kanalu i u emisiji ZGRADOnačelnik. A svakako se prijavite i na mjesečni newsletter.

Ako ste pak predstavnik suvlasnika ili želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati te postaviti upit i dobiti raznovrsne odgovore članova grupe, uključite se u Facebook grupu PREDSTAVNICI SUVLASNIKA.

A kada vam je uistinu potrebna pomoć i ne znate kako dalje, obratite nam se za SAVJET i proučite naše usluge.

*U komentarima i mišljenjima izneseni su osobni stavovi autora i ne mogu se ni pod kojim uvjetima smatrati službenim stavovima Zgradonačelnik.hr-a. Zgradonačelnik.hr ne preuzima odgovornost za sadržaj ovog teksta.