- Država plaća 80% troškova obnove. Znate li što to uopće znači i kako suvlasnici sudjeluju?
- Ustavni sud ukinuo dijelove Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom
- Ministarstvo graditeljstva: Ovo su zakonske OBAVEZE održavanja zgrada
- Kako se provodi ovrha na nekretnini dužnika
- [EKSKLUZIVNO] Zakon o upravljanju zgradama stiže do kraja lipnja 2021.
- Sufinancira se obnova tradicijske graditeljske baštine Turopolja
- ENERGETSKA OBNOVA ZGRADE - O čemu treba razmišljati na početku, a ne na kraju obnove
- Ustavni sud (za sada) zaustavio energetsku obnovu zgrada!
- Zgrada nema upravitelja? Ovo je PRINUDNI upravitelj
- ZA GRAĐANE BANOVINE - Prijavite se za obnovu kuće (ZELENE NALJEPNICE)

Ovaj posao neće imati na raspolaganju dovoljno kadra koji ima većeg iskustva s ovakvim tipom obnove. Nema puno izvođača, projektanata i nadzornih inženjera koji imaju višegodišnje iskustvo s takvim posebnim sanacijama. Graditi novu zgradu i sanirati staru zgradu nije isto.
Proces obnove Zagreba i okolice nije jednostavan i količina dokumenata koja je potrebna dokazuje koliko je to težak postupak. Shema organizacije obnove koju je državni tajnik Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Željko Uhlir predstavio na webinaru 'Predstavljanje prvog programa provedbenih mjera i Fonda za obnovu' govori o ulogama različitih tijela u u ovome procesu. Strateško planiranje i donošenje propisa donosi Ministarstvo. Operativno planiranje vodi Fond koji je povezan s Ministarstvom i Županijama. Tu su Koordinatori jer je kontrola projekta jako važan čimbenik obnove, a povezana je sa svim dionicima.
>>> Što, kako i koji dokumenti su potrebni za obnovu zgrade stradale u potresu
Uspostavljeno je Operativno koordiniranje – razlika je odnosu na Fond koji je operativno planiranje. U ovom sustavu mora biti tijelo koji će na terenu koordinirati sa svima – suvlasnicima, komunalnim društvima, gradskom upravom, županijama. Bit će uspostavljene zone obnove i svaka ta zona imat će koordinatora – tvrtku koja će brinuti o obnovi (zatvaranje ulice, vodovoda i odvodnje…).
Između svih tijela (Ministarstva, Fonda i koordinatora ) nalazi se Tehničko financijska kontrola projekata koja će prvenstveno provjeravati projektnu dokumentaciju. Zašto? Imamo složene skupove građevina, od kuća do zaštićenih zgrada koje su kulturno dobro, kaže Uhlir.
- Ovaj posao neće imati na raspolaganju dovoljno kadra koji ima većeg iskustva s ovakvim tipom obnove. Nema puno izvođača, projektanata i nadzornih inženjera koji imaju višegodišnje iskustvo s takvim posebnim sanacijama. Graditi novu zgradu i sanirati staru zgradu nije isto - napominje Uhlir.
Tehničko financijska kontrola pomoći će savjetodavno i kontrolno da neke zgrade po jednom projektantu ne bi dobile jaču obnovu i zahvate, a druge zgrade slabije pojačanje. Tehničko financijska kontrola će kontrolirati je li sve dobro odrađeno, ali i financije – da nema pretjerivanja u sanaciji.
A kako će obnova funkcionirati? Donosimo DEVET KORAKA do obnovljene nekretnine.
(Kreće se od gornjeg lijevog kuta)
1. Podnošenje zahtjeva (Simboli ispod objašnjavaju vrste obnove - kuća, zgrada, zahtjev za povrat, samoobnova...)
2. Kada se podnese zahtjev, ide ODLUKA O PRAVU NA OBNOVU. Tu Odluku donosi Ministarstvo. Nakon toga ta Odluka ide u Fond za obnovu koji angažira OPERATIVNE KOORDINATORE, Tehničko financijsku kontrolu, Projektanta, Stručni nadzor i Izvođača. Tada se ide u fazu TRI koja može biti A i B. Riječ je o usmjeravanju prema projektiranju.
3. Kada se dođe do projektiranja mora se napraviti elaborat ocjene postojećeg stanja. Na temelju tog elaborata projektant ili inženjer donose zaključak – uklanja li se zgrada ili se obnavlja.
3.a. UKLANJANJE zgrade
- Mora se prikupiti SUGLASNOST tehnično financijske kontrole koja utvrđuje je li projektant stvarno odabrao dobro rješenje i zgrada se ne može spasiti. Takva informacija ide ISTODOBNO Operativnom koordinatoru i (su)vlasniku koji mora biti obaviješten o toj odluci i mora biti suglasan s njom. No, ako suvlasnici ne mogu donijeti odluku o rušenju zgrade (a zgrada se stvarno treba srušiti jer predstavlja opasnost), tada se postupa po odredbama Građevinske inspekcije. A Građevinska inspekcija može narediti uklanjanje zgrade ako je opasna.
- Ako suglasnost suvlasnika postoji da se zgrada ukloni, tada se ide u Ministarstvo na IZMJENU odluke. Jer tada više nije Odluka o pravu na obnovu, nego ODLUKA O UKLANJANJU. Takva odluka ide u Fond za obnovu koji spušta proceduru na TREĆU FAZU B i donosi se PROJEKT UKLANJANJA. Tada se opet ide na SUGLASNOSTI, Fond to zaprima i kreće se s izvođenjem.
3.b. OBNOVA zgrade
4. Ako ELABORAT pokazuje da ne treba uklanjati zgradu, kreće se u izradu PROJEKTA obnove zgrade.
5. Ovisno o kakvoj se zgradi se radi, ide se s gotovim projektom i troškovnikom po SUGLASNOST u Tehničko financijsku kontrolu.
6. Nakon što je dobivena suglasnost, ide se u Fond koji je zaprimio tu odluku.
7. Kreće se u izvođenje koje se provodi uz NADZOR i IZVOĐAČA.
8. Kada je zgrada gotova i obnovljena radi se završno izvješće koje se upućuje u Upravna tijela jedinice lokalne samouprave i vraća se u FOND.
9. Fond preuzima zgradu, tehničku dokumentaciju, pregledava i arhivira i sve to vraća (su)vlasnicima.
- U ovom postupku je puno sudionika. Počinje se sa Zahtjevom ministarstvu. Objavom Prvog programa mjera objavljeno je 9 obrazaca koji imaju ukupno preko 40 stranica različitih objašnjenja. No ne treba ih se bojati, jer su u objašnjenjima naglašene alternative (riječ je o aktima legalnosti, nabrojali smo sve alternative u dokazivanju) - rekao je Uhlir.
>>> Donosimo sve obrasce koji su potrebni za početak obnove
Sve o obnovi Zagreba i okolice možete pročitati OVDJE.
- NIJE SVE TAKO JEDNOSTAVNO
Mora li zgrada imati upravitelja? Mora, ALI...
- PRIPREMITE SE NA VRIJEME
Novi APN krediti: Donosimo novosti, 'cake' i najčešće probleme