oštećenje
Izvor: ZGRADOnačelnik.hr
ZGRADOnačelnik.hr
NOVI JAVNI POZIV

Grad Zagreb nudi do 50.000 kuna pomoći za obnovu. Evo što trebate učiniti.

Izmijenjeni su kriteriji kako bi građani koji su zbog nedostatka određene dokumentacije na prvome Javnom pozivu odbijeni, sada mogli ostvariti novčanu pomoć.

Grad Zagreb je 8. veljače objavio Javni poziv za dodjelu novčane pomoći za obnovu nekretnina oštećenih u potresu, a u svrhu pomoći građanima kojima je nekretnina (stan ili obiteljska kuća) oštećena u potresu. Grad Zagreb dodjeljuje novčanu pomoć za kupnju materijala i građevinske radove. Javni poziv traje do 10. ožujka 2021.

Grad Zagreb je već objavio Javni poziv za dodjelu novčane pomoći do 50.000 kuna, a na koji je zaprimljeno 450 zahtjeva, dok ih je 254 udovoljilo uvjetima Javnog poziva.

>>> Procedura za dodjelu novčane pomoći od sada je jednostavnija

Isto tako, izmijenjeni su kriteriji kako bi građani koji su zbog nedostatka određene dokumentacije na prvome Javnom pozivu odbijeni, sada mogli ostvariti novčanu pomoć.

Podnositelji zahtjeva koji su podnijeli Zahtjev na temelju ranije objavljenog Javnog poziva od 20. srpnja 2020., a novčana pomoć im nije dodijeljena:

  • mogu podnijeti zahtjev na ovaj javni poziv
  • ne trebaju prilagati dokumentaciju koja je priložena uz raniji zahtjev
  • potrebno je dostaviti izjavu da nije došlo do promjene podataka
  • dostaviti dokumentaciju koja nije bila priložena uz raniji zahtjev, a o čemu su podnositelji obaviješteni.

Ako je razlog neodobravanja novčane pomoći bio nemogućnost dokazivanja vlasništva izvatkom iz zemljišne knjige jer isto nije provedeno u zemljišnim knjigama, sukladno ovom javnom pozivu moguće je

  • dostaviti kupoprodajni ugovor,
  • ugovor o darovanju,
  • rješenje o nasljeđivanju
  • ili drugo.

Novčana pomoć dodjeljivat će se građanima do iznosa od 50.000 kuna uz uvjet da:

  •  vlasnik nekretnine (stana ili obiteljske kuće) ima prijavljeno prebivalište na adresi nekretnine (stana ili obiteljske kuće) za koju traži dodjelu novčane pomoći;
  • vlasnik nekretnine (stana ili obiteljske kuće), njegov bračni ili izvanbračni drug te druga osoba koja je po posebnim propisima izjednačena s bračnim drugom, u vlasništvu nemaju drugu nekretninu (stan ili obiteljsku kuću) na području Grada Zagreba;
  • se radi o oštećenju iznad 30posto vrijednosti nekretnine

Nakon ispunjenja općih uvjeta u Javnom pozivu navedeni su i kriteriji koji će se dodatno bodovati te će se sukladno njima izraditi Lista koja će se javno objaviti. Zahtjevi se podnose Gradskom uredu za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša poštom na adresu Trg Stjepana Radića 1 ili putem pisarnica Gradske uprave najkasnije do 10. ožujka 2021.

Obrazac Zahtjeva za dodjelu novčane pomoći za obnovu nekretnina oštećenih u potresu na području Grada Zagreba može se preuzeti OVDJE i u svim pisarnicama Gradske uprave. Sve informacije mogu se dobiti putem e-maila novcanapomoc@zagreb.hr ili na telefon broj 610-1171 i 616-6096.

POTREBNI PODACI za ispunjavanje zahtjeva:  

  • Ime prezime
  • OIB
  • Adresa podnositelja zahtjeva
  • Adresa za dostavu obavijesti
  • Kontakt (broj telefona /mobitela)
  • E-mail

PODACI NEKRETNINE KOJI SU VAM POTREBNI:

  • Adresa nekretnine (stana ili obiteljske kuće) na kojoj je nastala šteta
  • Broj katastarske čestice
  • Broj zemljišnoknjižnog uloška
  • Katastarska općina
  • Nekretnina (stan ili obiteljska kuća) ima jednog vlasnika (zaokružiti)
  • Vrsta nekretnine (stan, kuća, etažirana kuća)
  • Neto površina nekretnine (stana ili obiteljske kuće) 

UVJETI I STATUSI

  • Vlasnik nekretnine ima prijavljeno prebivalište na adresi nekretnine za koju se traži dodjela novčane pomoći 
  • Vlasnik nekretnine, njegov bračni ili izvanbračni drug te druga osoba koja je po posebnim propisima izjednačena s bračnim drugom, u vlasništvu nemaju drugu nekretninu na području Grada Zagreba (zaokružiti)
  • Vrijeme prebivanja podnositelja zahtjeva na adresi oštećene nekretnine za koju traži dodjelu pomoći (manje ili više od 5 godina)
  • Ukupna prosječna mjesečna primanja po članu zajedničkog kućanstva,  ostvarenim u prethodnoj godini
  • Status korisnika prava socijalne skrbi na temelju Zakona o socijalnoj skrbi (zaokružiti)
  • Status nezaposlene osobe
  • Status samohranog roditelja
  • Status hrvatskog branitelja podnositelja zahtjeva i/ili člana zajedničkog kućanstva 
  • Status umirovljenika
  • Status osobe s invaliditetom vlasnik nekretnine ili osoba iz zajedničkog kućanstva

DOKUMENTACIJA KOJA SE PRILAŽE:

Napomena: Potvrde i uvjerenja kojima se dokazuju kriteriji ne smiju biti stariji od 30 dana od dana objave Javnog poziva.

Podnositelji zahtjeva koji su ranije podnijeli zahtjev temeljem raspisanog Javnog poziva za dodjelu novčane pomoći za obnovu nekretnina oštećenih u potresu na području Grada Zagreba od 20.07.2020. nisu obvezni dostaviti već ranije dostavljenu dokumentaciju osim ako nije došlo do promjene.

Isto tako, dio dokumentacije nije obavezan, nego se prilaže ako postoji (označeno italic)

  • Preslika dokaza o vlasništvu:
  • Original izjave ovjerene od javnog bilježnika da je: podnositelj zahtjeva vlasnik/suvlasnik nekretnine (stana ili obiteljske kuće) za koju traži dodjelu novčane pomoći, da podnositelj zahtjeva ili njegov bračni ili izvanbračni drug te druga osoba koja je po posebnim propisima izjednačena s bračnim drugom, nemaju drugu nekretninu (stan ili obiteljsku kuću) na području Grada Zagreba i o broju članova zajedničkog kućanstva
  • Izjava o ranije dostavljenoj dokumentaciji uz zahtjev na raniji Javni poziv za dodjelu novčani pomoći iz 2020. godine
  • Preslika uvjerenja o prebivalištu ili elektronički zapis iz sustava e- Građanin
  • Original ili elektronički zapis potvrde porezne uprave Ministarstva financija o visini dohotka za svakog člana zajedničkog kućanstva za prethodnu godinu 
  • Preslika potvrde Centra za socijalnu skrb da je podnositelj zahtjeva korisnik prava socijalne skrbi ili preslika potvrde iz sustava e-Građani (ako je korisnik) 
  • Preslika uvjerenja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje da je podnositelj zahtjeva u evidenciji nezaposlenih osoba (ako je nezaposlen)
  • Rodni list djeteta, smrtni list za preminulog roditelja ili potvrda o nestanku drugog roditelja ili rješenje centra za socijalnu skrb o privremenom uzdržavanju djeteta (ako je samohrani roditelj)
  • Preslika potvrde MORH-a ili MUP-a o statusu hrvatskog branitelja za podnositelja zahtjeva (ako je branitelj) 
  • Preslika rješenja o mirovini ili preslika potvrde o korištenju prava iz mirovinskog osiguranja (ako je umirovljenik)
  • Preslika dokaza o invaliditetu (ako ima)
  • Prva procjena štete (ako ima)
  • Troškovnik/ponuda za radove (ako ima)
  •  Predračun/ponuda za građevinski materijal (ako ima)
  • Fotodokumentacija oštećenja na nekretnini (ako ima)

Ako želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati (ili ste vi predstavnik suvlasnika), uključite se OVDJE. Ako želite znati više o pravima i obvezama suvlasnika u zgradi te pratiti ovu tematiku, kliknite OVDJE. A ako želite saznati rješenja vaših problema u zgradi, pročitati prave savjete, pratite OVDJE.