obnova nakon potresa
Izvor: ZGRADOnačelnik.hr
TIJEK OBNOVE

OBNOVA NAKON POTRESA - Što je do sada učinjeno i što se planira

Procjenjuje da je u zagrebačkom i petrinjskom potresu oštećeno 18.905 zgrada, kao i da je Ministarstvo graditeljstva dosad zaprimilo 11.238 zahtjeva građana za obnovu

Fond za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije je do 11. lipnja 2021. od resornog Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine zaprimio:

  • 19 odluka,
  • 98 privremenih odluka 
  • 47 zaključaka

temeljem kojih je obavio 104 postupka nabave.

Većina odluka je već provedena, dok je za provedbu privremenih odluka i zaključaka Ministarstvo od Fonda tražilo utvrđivanje činjenica u upravnom postupku obrade zahtjeva za obnovu, poput:

  • bruto površine zgrada
  • ocjene konstrukcija ili
  • tehničko-financijske kontrole

Procjenjuje da je u zagrebačkom i petrinjskom potresu oštećeno 18.905 zgrada, kao i da je Ministarstvo graditeljstva dosad zaprimilo 11.238 zahtjeva građana za obnovu. Fond je prvu, privremenu, odluku Ministarstva zaprimio 22. ožujka ove godine, a prva, neprivremena odluka, zaključak ili rješenje je stigla u Fond za obnovu 14. travnja 2021.

U zagrebačkoj Gornjoj Dubravi odrađeno je u četvrtak prvo rušenje kuće koja je stradala u potresu, sljedeće rušenje planirano je za ponedjeljak 14. lipnja te još jedno u idućem tjednu. To su jedine tri odluke o uklanjanju zgrada koje je Fond za obnovu zaprimio. Preostalih 16 od 19 zaprimljenih odluka, odnosi se na isplatu novčane pomoći. Nakon ta preostala dva rušenja idući tjedan, sve odluke koje smo zaprimili od Ministarstva će fond i provesti.

Za realizaciju tri dostavljene odluke o uklanjanju potresom uništenih obiteljskih kuća organizirano je više natječaja. Za uklanjanje odnosno rušenje ove tri kuće organizirano je ukupno 10 natječaja nabave od čega su:

  • tri natječaja za izvođenje radova uklanjanja obiteljskih kuća
  • tri natječaja za stručni nadzor
  • tri za operativne koordinatore 
  • jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekata.

Uz provedbu uklanjanja potpisana su tri ugovora za izvođenje radova, putem postupka nabave, dok su ugovori za usluge stručnjaka potpisani putem donacija:

  • tri za stručni nadzor
  • tri za operativnog koordinatora
  • jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekta te jedan za reviziju - kontrolu projekta

Od travnja do danas objavljena su 104 postupaka nabave za:

  • tehničko financijske kontrole
  • operativne koordinatore
  • usluge projektiranja
  • izvođenje radova
  • stručni nadzor

Sve te nabave provode se javnom objavom u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH, a zbog dodatnog informiranja javnosti poveznice svih nabava objavljuju se i na stranicama Fonda gdje su zbog preglednosti nabave grupirane prema vrsti usluge koja se nabavlja.

Prvotni financijski plan Fonda za obnovu rebalansom je smanjen za 28 posto te je sada ukupno 658.210.865 milijuna kuna. Od toga je 367.084.676 kuna došlo iz sredstava Fonda solidarnosti, 245.707.889 kuna iz sredstava Općih prihoda i primitaka, 28.918.300 kuna od ostale pomoći, 9.500.000 kuna od donacija te 7 milijuna kuna ostalih prihoda za posebne namjene. Dosadašnji troškovi Fonda iznosili su 29.991.303,86 kuna, od čega je 90 posto sredstava, točnije 27.864.079 kuna isplaćeno za novčane naknade i novčanu pomoć za štete od potresa.

Pratite rubriku OBNOVA NAKON POTRESA i vjerujemo da ćete pronaći korisne savjete i informacije. Sretno!