ZA GRAĐANE BANOVINE - Donosimo obrasce za obnovu nakon potresa
Izvor: ZGRADOnačelnik.hr
POPIS DOKUMENATA

ZA GRAĐANE BANOVINE - Donosimo obrasce za obnovu nakon potresa

Država će na području na kojem je proglašena katastrofa u stopostotnom iznosu osigurati financiranje konstrukcijske obnove nekretnina u kojima stanuje vlasnik ili njegovi srodnici.

Građani Sisačko - moslavačke županije od subote 20. veljače 2021. mogu početi predavati zahtjeve za obnovu. Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine na nekoliko će punktova (Petrinja, Strašnik, Pecki) imati mobilne urede koji će pomoći građanima u ispunjavanju obrazaca za pokretanje postupka obnove. 

Inače, na potresom pogođenim područjima triju županija (Sisačko-moslavačke, Karlovačke i Zagrebačke) prijavljeno je 47.671 oštećenih objekata, a pregledano je njih 31.122.

ZA GRAĐANE BANOVINE: Ovo su upute koje sada morate znati

Prema Zakonu, država će na području na kojem je proglašena katastrofa u stopostotnom iznosu osigurati financiranje konstrukcijske obnove nekretnina u kojima stanuje vlasnik ili njegovi srodnici. Kod financiranja obnove uzeta je u obzir činjenica da se radi o ekonomski slabijim područjima.

Zgrada mora u konstrukcijsku obnovu? Evo što morate znati!

Kako do obnove?

Vlasnici i suvlasnici zgrada oštećenih u potresu od 22. ožujka te 28. i 29. prosinca 2020., koji su bili vlasnici/suvlasnici na dan 22. ožujka 2020. te 28. i 29. prosinca 2020., pod određenim uvjetima, ostvaruju pravo na:

  • povrat utrošenih sredstava za radove hitne sanacije
  • obnovu konstruktivnih elemenata zgrade
  • uklanjanje i gradnju zamjenske kuće
  • Sukladno Zakonu o obnovi i Prvom programu mjera obnove, uklanjanje oštećenih zgrada, odnosno njihova obnova te gradnja zamjenskih obiteljskih kuća i stambeno zbrinjavanje osoba pogođenih potresom provodi se na temelju odluka Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine

Preuzmite potrebne obrasce:

Građanima će na terenu u popunjavanju obrazaca pomagati i mobilni timovi, a u završnoj je fazi i izrada internetske aplikacije e-Obnova, koja će proces podnošenja i zaprimanja zahtjeva za obnovu učiniti bržim i jednostavnijim.

Zahtjevi za obnovu mogu se uz pripadajuću dokumentaciju poslati i preporučenom poštom na adresu Ministarstva:
Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, „Zahtjev – obnova nakon potresa“, Ulica Republike Austrije 20, 10000 Zagreb.

Nova pravila obnove nakon potresa

Dodatne informacije o obnovi zgrada oštećenih potresom građani mogu dobiti telefonom (01/3782 117) u Sektoru za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda Ministarstva (radnim danom od 9 do 14 sati) ili putem e-pošte: potres@mpgi.hr

Ured Ministarstva u Petrinji

U Petrinji se u prostoru Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje (Trg Matice Hrvatske 18.), nalazi dislocirani ured Ministarstva u kojem službenici zaprimaju stanovnike Petrinje i okolnih područja te ih savjetuju i zaprimaju njihove podneske, a uskoro će službenici biti na raspolaganju i građanima Siska i Gline. Formirat će se i mobilni timovi koji će biti na raspolaganju mještanima sela oko tih gradova.