- APN KREDITI 2023. - Krenule su prijave za subvencionirane stambene kredite
- U Puli se nastavlja izgradnja stanova po programu POS
- ISKUSTVO - Nismo više samo stradalnici potresa, nego stradalnici neučinkovitosti sustava
- Damir Mandić: Obnovljivi izvori energije? Skup je to sport, ali moramo ići tim smjerom!
- Ubrzava se smanjenje emisija CO2, zgrade u velikom fokusu
- Prijavite se na mjere za rješavanje stambenog pitanja
- PROGRAM POS - Kako na kupnji nekretnine 'uštedjeti' više od 10.000 eura
- Općina Sibinj rješava problem stambenog pitanja mladih obitelji
- Kako do jeftinijeg stana u Rijeci
- ENERGETSKA TRANZICIJA - Novca ima i bit će ga još, samo ga moramo potrošiti u roku!

Predstavnik suvlasnika potroši vlastiti novac da bi kupio nešto za zgradu - primjerice žarulje ili neki sitni potrošni materijal. Kako funkcionira povrat novca? Dobili smo odgovor i pojašnjenja Udruge Upravitelj.
U skladu sa Zakonom o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (Članak 90.), sredstva pričuve su namjenska sredstva za održavanje zajedničkih dijelova zgrade te nije dozvoljeno nenamjensko trošenje sredstava pričuve.
S računa pričuve zgrade MOGU SE REFUNDIRATI npr. troškovi sredstava za čišćenje, žarulje, vijci, baterije, boja za krečenje i sličan sitni potrošni materijal koji se koristi za održavanje zajedničkih dijelova zgrada u skladu s usvojenim Godišnjim programom upravljanja.
Račun mora ovjeriti predstavnik suvlasnika.
S računa pričuve zgrade NE MOGU SE REFUNDIRATI troškovi za npr: tramvajske karte, vreće za smeće (ZG vrećice), vijenci, buketi, svijeće i slično u slučaju smrti nekog od suvlasnika ili nekog drugoga, hrana i piće, usisivači, mikseri, kosilice, lonci, čaše, tanjuri, vješalice, ormari i slično jer bi u tom slučaju sredstva bila potrošena nenamjenski.
Procedura povrata
Refundacije troškova za nabavke sitnog i potrošnog materijala isplaćuje se predstavnicima suvlasnika na njihov tekući račun. U slučaju zagrebačkog GSKG-a ranije je postojala isplatna blagajna na kojoj su izravno predstavnici mogli refundirati sredstva, a od 1.1.2023 samo na tekući račun.
U svrhu povrata novca predstavnici će trebati ispuniti zahtjev te uz njega priložiti originalni račun koji se refundira.
Zahtjevi se predaju tehničkim referentima pojedine zgrade.
Ako se radi o većem iznosu, isplata može ići putem predračuna koji predstavnik suvlasnika dostavlja upravitelju, a upravitelj sredstva isplaćuje dobavljaču kao i svaki drugi račun.
Za svako drugo trošenje sredstava pričuve koje nije ovdje spomenuto ili nije namjenski vezano doneseni Godišnji program upravljanja i uz direktno održavanje zgrade u slučaju isplate, potrebna je 100-postotna suglasnost suvlasnika.
Hitna intervencija
Hitna intervencija koju je platio suvlasnik ili slično, refundiranje sredstava je moguće ako postoji odluka suvlasnika o toj isplati (ako se radilo o zajedničkom djelu zgrade koje je definiran u međuvlasničkom ugovoru), i to uz više od 50 posto suglasnosti suvlasnika o toj isplati.
Ako bi se pak radilo o djelu instalacija ili poslova koji u MU nisu definirani kao zajednički dio zgrade, potrebna je 100-postotna suglasnost suvlasnika za takvu isplatu.
Ako ste predstavnik suvlasnika ili želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati, uključite se OVDJE. Ako želite znati više o pravima i obvezama suvlasnika u zgradi te pratiti ovu tematiku, kliknite OVDJE. A ako želite saznati rješenja vaših problema u zgradi, pročitati prave savjete, pratite OVDJE.
Ne zaboravite se prijaviti i na mjesečni newsletter.
Kada stvari u zgradi krenu loše, kada vam je potrebna motivacija, pratite #UspješnaZgrada i znat ćete da se može i da nije nemoguće dobro i kvalitetno upravljati zgradom.
- KONFERENCIJE, RADIONICE...
Događanja vezana uz vaš dom i nekretnine - ožujak/travanj 2023.
- TKO ŠTO BACA U SMEĆE
KONTEJNERI I VIDEONADZOR - Kako ugraditi kameru u smetlarnik
- PROČELJE ZGRADE
Zamjena stolarije na zgradi - NE MOŽE bez projekta!