- Šef zagrebačke Čistoće: Možemo reći da su građani puno zadovoljniji nego prije
- Energetski prioriteti EK za 2025.: I stanovanje treba uključiti u energetske planove
- Možemo li prestati bacati novac na loše zgrade?
- Od otpada do bogatstva: Kako pepeo može postati ključna sirovina za budućnost
- Kako pokrenuti stambenu zadrugu: Vodič korak po korak
- Legrad dodjeljuje sredstva za uređenje nekretnina
- Predstavnici suvlasnika i upravitelji su kriminalci?
- VPŽ subvencionira kamate na kredite zdravstvenim radnicima
- OTPAD - "Situacija na terenu nije jednaka ni u dva grada, a kamoli u dvije države"
- Projekti za otpad, sunčane elektrane, električne automobile i obnovu dobit će 652 milijuna eura!

Ako otpad koji ne možete odvojiti 'na kućnome pragu' želite propisno baciti, tada u reciklažno dvorište morate s DVA dokumenta.
Recikliranje otpada obaveza je svakog građanina. Uz papir, plastiku i biootpad koje odvajamo u svojim stanovima, svatko od nas može otpad nositi u reciklažna dvorišta. Donedavno je taj postupak bio prilično jednostavan – dođe se u reciklažno dvorište, otpad razvrsta po kategorijama i ode se kući. Točka.
No, sada to više nije tako. Ako otpad koji ne možete odvojiti 'na kućnome pragu' želite propisno baciti, tada u reciklažno dvorište morate s DVA dokumenta.
- Osobna iskaznica
- Račun za čistoću (odnosno šifra obveznika i šifra objekta)
Kontaktirali smo nekoliko komunalnih tvrtki u Hrvatskoj i pravila su ista za sve.
Ako želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati (ili ste vi predstavnik suvlasnika), uključite se OVDJE. Ako želite znati više o pravima i obvezama suvlasnika u zgradi te pratiti ovu tematiku, kliknite OVDJE. A ako želite saznati rješenja vaših problema u zgradi, pročitati prave savjete, pratite OVDJE.
SPLIT
Iz Čistoće Split kažu - sukladno članku 17. Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom i Dodatku IV. Pravilnika o gospodarenju otpadom donošenje dvaju dokumenata uobičajena je procedura zaprimanja otpada u sva reciklažna dvorišta.
No, za razliku od Zagreba i Osijeka, u Splitu je postavljen limit količine otpada.
ZAGREB
U Zagrebu se postupak identifikacije građana uvodio postepeno, a riječ je o dvije obveze:
- evidentiranje otpada (količinu i vrstu)
- evidentiranje korisnika koji taj otpad zbrinjavaju putem usluge reciklažnih dvorišta.
Od rujna 2020., kada je započeto uvođenje ove novine, 14 je reciklažnih dvorišta (od ukupno 19) obuhvaćeno programom. O ovoj novosti građani su, tvrde u zagrebačkoj Čistoći, pravodobno upoznati posredstvom web stranice podružnice Čistoća, vidljivo istaknutim obavijestima korisnicima na svim reciklažnim dvorištima i od strane tehničara tijekom preuzimanja otpada.
Postupak kod predaje otpada na reciklažnim dvorištima je jednostavan (vrijedi za sva reciklažna dvorišta u RH)
- Građani prilikom predaje otpada na uvid trebaju pokazati osobnu iskaznicu
- Trebaju pokazati podatak o šifri obveznika i šifri objekta (iz izvornika ili preslike računa)
- Tehničar će na reciklažnom dvorištu dobivene podatke unijeti u sustav evidencije
- Otpad se važe
- Izvagani otpad unosi se u informatički sustav odvojeno po frakcijama
Korištenje reciklažnih dvorišta građanima grada Zagreba je besplatno, a mjesečni tzv. „račun Čistoće“ se ne umanjuje niti uvećava, a iz zagrebačke Čistoće poručuju da je, u poslovnom smislu, olakšan proces predaje i zaprimanja otpada.
Na ovaj način pratimo tijek i količinu otpada – kažu u Čistoći.
OSIJEK
Malo drugačiji sustav imaju u Osijeku. Naime, oni identifikaciju obavljaju putem personaliziranih korisničkih kartica koje je Unikom poslao svim korisnicima. Prilikom ulaza u reciklažna dvorišta kartica s magnetnim čitačem provuče se kroz uređaj uz rampu nakon čega se omogućava ulazak.
Ne postoji oraničenje broja dolazaka ili težine prilikom odlaganja otpada u reciklažna dvorišta. Međutim, to pravilo ne vrijedi za građevinski otpad koji se ne može odložiti u reciklažnim dvorištima nego isključivo u specijaliziranom reciklažnom dvorištu za građevinski otpad ili do težine od 200 kilograma na odlagalištu Lončarica Velika, kažu u Unikomu.
Korištenje reciklažnih dvorišta dodatno se ne naplaćuje jer je obuhvaćeno iznosom minimalne javne usluge koju korisnici mjesečno plaćaju 34,47 kuna. U iznos minimalne javne usluge uključen je odvoz papira, plastike i biootpada s kućnog praga, jedan besplatni godišnji odvoz glomaznog otpada i korištenje reciklažnih dvorišta.
* Projekt ZGRADOnačelnika 'Plastic free kućanstvo' podržava
Finini zaposlenici u Fininim prostorijama umjesto plastičnih šalica, žličica i čaša upotrebljavaju dostupne ekološki prihvatljivije alternative - keramičke šalice, metalne žličice, staklene čaše i platnene vrećice. U Fini nastavljaju dalje s provedbom inicijative te pozivaju i druge tvrtke u Hrvatskoj da podrže inicijativu Plastic free Croatia jer najveća opasnost #zanasuzemlju je uvjerenje da će je netko drugi spasiti.
Zamijenimo jednokratne plastične predmete s ekološki prihvatljivijim alternativama i sigurno ćemo pridonijeti smanjenju plastičnog otpada u okolišu!
- NOVI ZAKON
Zakon o upravljanju i održavanju zgrada
- NOVI PROJEKT ZGRADONAČELNIK.HR-A
STANOVANJE PO MJERI - Priuštivo, održivo i stabilno!
- KONFERENCIJE, RADIONICE, EDUKACIJE...
Događanja vezana uz vaš dom i nekretnine - siječanj/veljača/ožujak 2025.