poštar
Izvor: Hrvatska pošta
POŠTAR UVIJEK (NE) ZVONI DVAPUT

Poštar vam je ostavio samo ceduljicu i nije zvonio? Vjerovali ili ne, postoji razlog za to.

Poštari ne trebaju zvoniti dvaput, bilo bi dovoljno i jednom, a ne da građane dočeka obavijest o pokušaju dostave, a pokušaja nije bilo.

Da ne bi bilo, odmah na početku - ne opravdavamo Hrvatsku poštu ni propuste poštara. Nema osobe koja nije imala problem s poštarom. A definitivno najveći problem je da poštar dođe u zgradu, ostavi ceduljicu u poštanski sandučić i ode, a da nije zvonio primatelju koji je u tom trenu bio stanu. 

No, vjerovali ili ne, postoji objašnjenje za dio tih 'propusta'. Naime, često se dogodi da očekujemo paket i zvono poštara, no on ne zvoni, a ceduljica je u poštanskom sandučiću. RTL Portaga je imala veliku priču o Hrvatskoj pošti, o ogromnim problemima koje sada imaju građani, ali i poduzetnici kojima jednostavno ne stižu pošiljke. Kako je rekla novinarka – poštari ne trebaju zvoniti dvaput, bilo bi dovoljno i jednom, a ne da građane dočeka obavijest o pokušaju dostave, a pokušaja nije bilo.

Ivan Čulo, čelni čovjek Hrvatske pošte (ne ulazimo u razloge sadašnjih problema i kašnjenja), objasnio je zašto ponekad poštari ostave samo ceduiljicu a da ne pozvone i što se zapravo događa u pojedinim situacijama. Ističe kako ljudi često zovu kontakt centar Pošte zato što ne znaju koju su uslugu naručili i kako sustav funkcionira.

Razlika između pisma i paketića

Prvi problem - pošiljke naručene s internet trgovina raznih zemalja

- I onda nam dolazi do situacije da klijent koji je naručio nešto preko nekog web shopa dobije informaciju od tog web shopa da je pošiljka došla u Hrvatsku, a ona je tek krenula iz njihovog skladišta u Slovačkoj, Češkoj ili ne znam gdje. I tu dolazimo do nezadovoljstva klijenta koji smatra da je pošiljka u Hrvatskoj, a to nije točna informacija jer te pošiljke nema u našem track sustavu. Jer ona se u našem track sustavu pokazuje tek kad dođe u Hrvatsku i kad mi razmijenimo podatke s tim web shopom - objasnio je Čulo.

Drugi problem - poštari ne dostavljaju pakete na vrata

Kad se radi o pošiljkama iz Kine, kojih najčešće ima najviše – to, kaže Čulo, nema veze s poštarima nego s pravilima. 

- To su ti famozni Kinezi. Oni su za nas u našem sustavu pisma. To je za nas u sustavu - pismo, obično pismo, a ne paket. Ono unutra ima robu, ali mi smo kao Hrvatska pošta od strane kineskog partnera plaćeni za uslugu pisma.

Kada poštar nosi ovo što je došlo iz Kine, poštar to neće donijeti do vašeg stana

- Dakle, kad poštar nosi pismo, on će to ubaciti u sandučić. Kada poštar nosi paketić ili paket poslan iz Kine, poštar to neće donijeti do vašeg stana zato što nama nije plaćena usluga da  mi to donesemo do stana. I za ovakve pošiljke poštar ostavlja obavijesti u sandučić i zbog ovakvih pošiljaka poštar ne zvoni na vaša vrata, to jako važno napomenuti - rekao je.

I na to se ne možete žaliti. Ali možete za sve usluge koje ste platili, a koje vam nisu isporučene. Pošta vam je dužna isplatiti odštetu. Lani su samo na to potrošili gotovo milijun i 300 tisuća kuna. Lani nije bilo koronakrize – samo redovno poslovanje. Ove godine, potvrđuju u RTL Potrazi, taj je podatak za 16 posto veći, ali bez podataka za prosinac u kojem se i inače događa najveći kaos.