- ENERGETSKI CERTIFIKAT - kada i pod kojim uvjetima ga morate imati
- Kada i pod kojim uvjetima prestaje ovrha?
- Kako ugraditi sunčanu elektranu na krovu zgrade
- Put prema energetskoj autonomiji: Kako zajamčiti socijalnu uključenost
- FZOEU - Godišnje imamo 830 milijuna kuna 'teških' Javnih poziva
- Obrtnicima i poduzetnicima u Labinu sufinancira se primjena obnovljivih izvora energije
- Analiza zgrade - zbunjuju me nazivi 'Upravitelj' i 'Predstavnik suvlasnika'
- Stiže povećanje kamatnih stopa na kredite. Evo što učiniti!
- Najčešći kvarovi u kućanstvu – kako ih spriječiti, a kako liječiti
- BESPLATNA RADIONICA - Kako ugraditi fotonaponske ćelije na krov zgrade

Pred nama je zasigurno vrijeme velikih promjena, promjena koje možemo ostvariti isključivo zajedno.
Na prvom panelu konferencije Sinergije urbane mobilnosti, Energija, klima i održiva gradska mobilnost, istaknuto je kako je dekarbonizacija prometnog sektora ključna za ograničavanje rasta globalne temperature do 1,5°C. Tijekom rasprave suočene su dvije različite bezemisijske tehnologije: vodik i baterijska električna vozila, s ciljem definiranja prednosti i nedostataka svake od njih. Panelisti su se složili kako su obje podjednako važne i treba ih paralelno razvijati, bez obzira na brojna ograničenja postojeće infrastrukture. Razgovaralo se o spremnosti energetskog sustava Hrvatske da podrži odmak od fosilnih goriva u prometu, te tehnologijama koje bi pomogle prilagodbi sustava, kao što su obnovljivi izvori energije i baterijski sustavi pohrane. Kao osnovni preduvjet daljnje tranzicije primarno je identificirana promjena procesa prostornog planiranja, koja treba omogućiti sustavno uvođenje novih rješenja u gradske četvrti i gradove u cjelini.
Aktivna mobilnost, javni prijevoz putnika i klima naziv je panela koji je u fokus stavio planove održive gradske mobilnosti (SUMP), potrebu njihovog poboljšanja i integracije s klimatskim planiranjem. Dinamična vremena zahtijevaju dinamičnije postupke planiranja nego ih imamo danas, jedan je od zaključaka.
Panel Sinergija javnog i privatnog sektora pri planiranju urbane logistike otvorio je, između ostalog, teme poput prepreka razvoju dostave autonomnih letjelica, prilagođenosti infrastrukture dostavi teretnim biciklima, obrazovanja u segmentu logistike, te ono najvažnije – koji su mogući modaliteti suradnje glavnih aktera ovog specifičnog sektora. Infrastruktura, tehnologija, zakonodavstvo i sami klijenti identificirani su kao ključna polazišta u analizi i daljnjem razvoju dostave tereta u gradovima.
Posljednji panel u nizu Razvoj talenata i inovacija u urbanoj mobilnosti dotaknuo se inovacijskog potencijala i uloge visokog obrazovanja u razvoju održivih sustava urbane mobilnosti.
Inovacijska klima u Hrvatskoj ocijenjena je kao umjereno povoljna, pri čemu je veći značaj pripisan rješavanju aktualnih problema gradske mobilnosti primjenom već poznatih rješenja.
Istaknuta je potreba za boljom suradnjom različitih struka u procesu prometnog planiranja, dok su obrazovni programi mladih stručnjaka na fakultetima (ključnima za uspostavu održive mobilnosti u budućnosti) ocijenjen zadovoljavajućim.
Pred nama je zasigurno vrijeme velikih promjena, promjena koje možemo ostvariti isključivo zajedno, zaključili su svi prisutni.
Inače, konferencija Sinergije urbane mobilnosti održana je 9. lipnja 2022. u Energetskom centru Bračak, kao prva konferencija EIT Urban Mobility RIS Hub-a Hrvatska. Jednodnevni događaj okupio je oko stotinu sudionika iz privatnog i javnog sektora, pri čemu su četiri tematska panela s više od dvadeset panelista zadržali pažnju posjetitelja, bez obzira na kišu. Konferenciju je otvorio Velimir Šegon, zamjenik ravnatelja REGEA-e, koji je već na početku istaknuo neizbježnu potrebu povezivanja energetskog, klimatskog, prostornog i prometnog planiranja, a što su kasnije potvrdili i zaključci svih panela.
Miljenko Sedlar i Petra Grgasović (REGEA) predstavili su prisutnima viziju, misiju i ovogodišnje aktivnosti EIT Urban Mobility RIS Hub-a Hrvatska, koja pod koordinacijom REGEA-e uključuje još tri istaknuta partnera: Fakultet elektrotehnike i računarstva, Invento Capital Partners i Hrvatski Telekom.
- SUŽIVOT ČOVJEKA I VRANA
VRANE - Napadaju ljude samo iznimno, evo kako se zaštititi
- (SU)ŽIVOT U ZAJEDNICI
10 načina kako susjedi mogu izbjeći konflikte i sporove
- RJEŠENJE PROBLEMA
Vlasnik preminuo, a nema nasljednika. Što dalje?