Uvid u sve 'poslove i račune' zgrade? Moguće je
Izvor: ZGRADOnačelnik.hr
MOJ INKASATOR

Uvid u sve 'poslove i račune' zgrade? Moguće je

Brojni gradovi u Hrvatskoj otvorili su proračune prema građanima da bi omogućili uvid u trošenje financijskih sredstava i stvorili komunikacijski kanal. Takva otvorenost ima niz prednosti jer uvid u točne informacije smanjuje dnevne upite, opterećenost službenika i utječe na povjerenje građana.

Inkasator d.o.o., nije jedinica lokalne/područne niti bilo koje druge uprave. To je tvrtka u javnom vlasništvu koja se financira javnim i privatnim sredstvima te u ovom trenutku ne postoje zakonske obveze prikaza detaljnog trošenja sredstava prema široj javnosti. Upravljaju višestambenim zgradama te obavljaju djelatnost objedinjene naplate za brojne korisnike.

Početkom ove godine tvrtka je počela stvarati platformu 'Moj Inkasator' po primjeru nekih gradova koji su već imali otvorene platforme. Potaknuti brojnim dnevnim upitima građana o naplati računa, promjeni članova domaćinstva, izdavanju potvrda odlučili su digitalizirati i automatizirati procese kako bi, prije svega, građanima omogućili kvalitetniju, dostupniju i učinkovitiju uslugu, a svojim zaposlenicima smanjili opterećenost ovim aktivnostima da bi se mogli usmjeriti na razvojne aktivnosti i poboljšanje kvalitete usluga.

Informiranje i komunikacija, financijske kartice, digitalni obrasci, upravljanje zgradama i i-Transparentnost moduli su koje potrošači mogu pronaći na ovoj platformi. Svaki od modula pruža potrošačima korisne informacije:

  • status predmeta koji su predali u rješavanje
  • pregled primljenih računa za komunalne usluge te jesu li su plaćeni ili ne
  • digitalne obrasce koje u ovom trenutku najviše koriste 
  • pregled trošenja novaca tvrtke do razine računa

- Građani i svi korisnici mogu vidjeti svaki zaprimljeni i plaćeni račun te propitkivati i tražiti pojašnjenja. Smatramo da ovim načinom prezentiranja poslovanja postajemo potpuno transparentni i da ćemo otkloniti sve sumnje o trošenju sredstava- pojasnila je direktorica Andreja Barberić na predstavljanju platforme.

Pristup i-Transparentnosti je omogućen bez registracija. Za ostale module potrebno je ovlaštenje koje se dobiva podnošenjem zahtjeva na reklamacijama kako bi se identificirala osoba i provjerili podaci u sustavu što je ključno radi smanjena rizika zlouporabe podataka. Modul USZ izvješća predstavnici i suvlasnici i dalje mogu koristiti pristupom kroz šifru partnera.

- Grad Karlovac je jedan od rijetkih gradova u ovom dijelu Europe koji ima sustav objedinjene naplate, a s kojim je otišao zaista daleko. Trenutno taj sustav u Karlovcu obuhvaća 16 naknada. Sve što se krije ispod ove platforme, a to je prije svega konsolidacija svih prikupljenih podataka, je znatno složenije. Radimo za brojne gradove i komunalne tvrtke u Hrvatskoj i ističem da je Inkasator prva javna tvrtka koja izlazi s i-Transparentnošću-  istaknuo je Marko Ignjatović, direktor Libusoft Cicom d.o.o.

- Strategija pametnog grada postavlja ciljeve koji cijeli gradski sustav obvezuju na primjenu pametnih rješenja. Ovakvi sustavi prije svega trebaju biti na korist građanima kako bi dobili točnu informaciju i alat kako mogu organizirati svoje aktivnosti u kontekstu usluga koje pruža gradski sustav. Svaki građanin bi u bližoj budućnosti trebao imati mogućnost sve svoje upite riješiti iz svoga doma. Otvorenošću i transparentnošću želimo svima približiti na što i kako se troše sredstva te podignuti element povjerenja javnosti. Transparentnost nije samo prikazivanje računa već sigurno, posljedično cijeli sustav dovest na višu razinu, što je ključno - zaključio je gradonačelnik Karlovca Damir Mandić.

Ako ste predstavnik suvlasnika ili želite znati kako vaš predstavnik suvlasnika treba raditi i što treba znati, uključite se OVDJE. Ako želite znati više o pravima i obvezama suvlasnika u zgradi te pratiti ovu tematiku, kliknite OVDJE. A ako želite saznati rješenja vaših problema u zgradi, pročitati prave savjete, pratite OVDJE.

Ne zaboravite se prijaviti i na mjesečni newsletter.